محمدرضا مسیب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش و پرورش در راستای برنامه های پرورشی، توجه زیادی به نشر آموزه‌های قرآن و عترت و نماز دارد و البته صدور پیام رهبری به اجلاس نماز، وظیفه ما را در این زمینه سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه باید شرایط اقامه نماز جماعت در مدارس کشور مهیا شود، افزود: بیش از ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند و اکنون در تمام مدارسی که واجد شرایط اقامه نماز هستند، این فریضه برپا می شود.

مسیب‌زاده با اشاره به برپایی نماز جماعت در ۷۲ هزار مدرسه، گفت: اکنون ۱۰ هزار مدرسه با جمعیت دانش‌آموزی زیر ۹ نفر، پنج هزار مدرسه زیر چهار نفر دانش‌آموز و ۱۳۰ مدرسه تک دانش‌آموزه در کشور وجود دارد که به یقین در این مدارس شرایط برگزاری نماز جماعت وجود ندارد.

وی شمار مدارس دارای نمازخانه مستقل کشور را ۴۰ هزار باب عنوان کرد و گفت: نماز جماعت در مدارس، با حضور ۲۰ هزار نفر از طلاب و روحانیان و ۵۲ هزار نفر از فرهنگیان به عنوان امام جماعت اقامه می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال در تمام استان ها، پیش اجلاسیه نماز برگزار می شود، افزود: ۷۵۰ مرکز دارالقرآن در کشور فعال است و با کمک خیران مدرسه ساز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مقرر است در هر استان یک دارالقرآن مرکزی ساخته شود.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.