مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز با نواخته شدن زنگ غنچه ها، ۱۹ هزار نفر نوآموز پیش دبستانی آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفته و وارد کلاس درس شدند و زنگ شکوفه ها نیز برای حدود ۱۹ هزار دانش آموز کلاس‌اولی استان به صدا درآمد.

عباس سعیدی اظهار داشت: امروز حدود ۱۴ هزار دانش آموز پایه هفتم هم سال تحصیلی خود را با نواخته شدن زنگ جوانه‌ها، آغاز کرده و وارد کلاس های درس شدند.

وی افزود: امسال شمار دانش آموزان کلاس‌اولی استان نسبت به پارسال هزار نفر افزایش یافته که ۶۰۰ نفر مربوط به شهرستان بجنورد و مابقی مربوط به دیگر شهرستان ها است.

وی گفت: ثبت سفارش برای کتاب درسی انجام شده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی و ۲۵ هزار دانش آموز دوره متوسطه دوم، امروز و در نخستین روز از سال تحصیلی خود، کتاب های درسی را تحویل می گیرند.

سعیدی با اشاره به توزیع کتاب درسی در کتابفروشی ها اظهار داشت: دانش آموزان متوسطه اول، کتاب های درسی را از کتابفروشی های سطح شهر خریداری و تامین کرده اند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: مهرماه امسال، هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نیست و قریب به اتفاق معلمان ابلاغ خود را دریافت کرده اند. 

بر اساس این گزارش، همه‌ ساله در روز ۳۱ شهریورماه و یک روز زودتر از بازگشایی رسمی مدارس، نوآموزان پیش دبستانی، دانش‌آموزان کلاس اولی و پایه هفتم، در مدارس حضور پیدا می‌کنند تا بیشتر با محیط مدرسه آشنا شوند.

مهرماه امسال ۱۸۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۵ هزار نفر فرهنگی، سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.