دکتر محسن رعنایی روز شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال جاری یک میلیون و ۸۵۳ هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند که این میزان در مدت مشابه پارسال دو میلیون و ۵۰۶ هزار نفر بوده است.

وی   افزود: باید فرهنگ استفاده درست از دفترچه درمانی در جامعه نهادینه شود و افراد نباید برای هر مورد ساده ای که نیاز دارویی نیست به پزشک مراجعه کنند.

 وی اظهار داشت: همچنین تعداد بستری ها در سال جاری ۶۷ هزار بیمار بوده که پارسال در همین مدت ۷۶ هزار نفر بوده است.

وی کل پرداختی ها به موسسات طرف قرار داد بدون احتساب بیمه شده های روستایی در سال جاری را یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امسال تاکنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به موسسه های طرف قرار داد پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: به طور متوسط ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه درمان هزینه می شود.

وی گفت: ۱۲ بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۴ موسسه مستقل و ۲۲۶ موسسه وابسته با بیمه سلامت استان قرارداد دارند.

رعنایی با بیان اینکه پرداخت ها از سال ۹۷ منظم شده، افزود: هم اکنون ماهانه یک نوبت پرداخت به مراکز درمانی و موسسه های طرف قرارداد داریم.

مردم فریب افراد سودجو در باره بیمه سلامت را نخورند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: افراد نباید دفترچه بیمه خود را در اختیار دیگران قرار دهند و  در این زمینه مراقب افراد سودجو یا شرکت های تقلبی هم باشند.

رعنایی اظهار داشت: بیمه شده ها مواظب باشند افرادی در قالب شرکت هایی از عنوان بیمه سلامت سوء استفاده می کنند و ادعای ارائه خدمات به شهروندان را دارند، این شرکت ها تنها به دنبال سودجویی هستند در حالیکه هیچ گونه خدمات ارائه نخواهند داد.

وی افزود: برخی از این شرکت ها و یا افراد با بیمه شده ها تماس می گیرند و می گویند که در قبال دریافت وجه نقدی از آنان خدماتی از قبیل تامین دارو های کمیاب و گران قیمت، خدمات دندان پزشکی و سایر موارد را تامین می کنند، این افراد بعد از دریافت وجه نقد از بیمه شده ها دیگر پاسخگو نیستند.

وی اظهار داشت: بیمه‌شده ها مراقب سوء استفاده کننده ها از نام بیمه سلامت باشند، بیمه سلامت هیچ گونه تماس تلفنی یا حضوری برای پوشش بیمه‌ای با شهروندان برقرار نمی‌کند.  

رعنایی از بیمه شده ها و شهروندان خواست تا برای کسب اطلاعات با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند و موضوعات در رابطه با بیمه را با کارشناسان در میان بگذارند.

هم اکنون ۶۰۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت خراسان شمالی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۰۷/  ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.