مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی امروز در نشست خبری در این باره گفت: اکنون یکی از ۲ فضای آموزشی در شهر بجنورد که آموزش و پرورش در اختیار دانشکده دارالفنون استان قرار داده بود، بازپس داده شده است اما یکی دیگر، همچنان در اختیار این دانشکده است.

وی با بیان اینکه پیگیری برای بازپس گرفتن فضای دیگر آموزش و پرورش از دانشکده دارالفنون انجام می شود، افزود: دانشکده دارالفنون در ازای بازپس دادن ساختمان های در اختیارش، ۱۷ هکتار زمین دریافت کرده است اما با وجود این، حاضر نیست که فضاهای آموزش و پرورش را بازگرداند.

وی در باره بازپس گرفتن فضای آموزشی در اختیار دانشگاه کوثر در بجنورد هم گفت: مقرر شد حضور دانشجویان در فضای آموزشی که در اختیار آن دانشگاه است، تا آبان ماه ادامه داشته باشد و پس از آن، این فضا تخلیه و به آموزش و پرورش بازگردانده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در باره گلایه های استاندار از اجرایی نشدن مصوبه های نشست آموزش و پرورش استان گفت: برخی موارد از اختیارات آموزش و پرورش خارج است و این نهاد به تنهایی نمی تواند نسبت به حل مشکلات و یا اجرای مصوبه ها اقدام کند.

وی با اشاره به تاکید شورای آموزش و پرورش به توسعه مدارس غیردولتی گفت: یکی از مشکلات در این زمینه کمبود زمین در نقاط شهری است و زمین هایی که راه و شهرسازی یا سایر دستگاه ها معرفی می کنند در نقاطی همچون گلستان شهر و یا، تخته ارکان است که دوری راه، سبب بروز مشکلات می شود.  

سعیدی در بخش دیگر سخنان خود در باره آمادگی ها برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: امسال ۳۵ فضای آموزشی جدید با ۱۴۵ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است که ۱۸ پروژه در هفته دولت افتتاح شد و مابقی در اوایل سال تحصیلی جدید افتتاح می شود.  

وی در باره کمبود فضای آموزشی در استان اظهار داشت: در وضعیت مناسب و استاندارد، برای هر دانش آموز، بیش از هشت مترمربع فضای آموزشی باید ایجاد شود اما اکنون در کشور به طور میانگین ۵.۳ مترمربع و در این استان ۴.۶ مترمربع فضا در اختیار هر دانش آموز است.  

وی گفت: فضای آموزشی در خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است و بر اساس برآوردهای انجام شده، ۳۰۰ مدرسه جدید با سه هزار کلاس درس باید برای دانش آموزان استان ایجاد شود.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال حدود ۴۰۰ نفر نیروی حق التدریس به نیروهای معلمان استان افزوده می شود.

استاندار خراسان شمالی در نشست اخیر شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی مهلت ۴۸ ساعته به برخی مراکز آموزش عالی برای بازپس دادن فضاهای آموزشی آموزش و پرورش در مرکز استان داده بود.  

سال تحصیلی برای ۱۶ هزار نوآموز پیش دبستانی، ۱۸ هزار کلاس اولی و ۱۳ هزار دانش آموز پایه هفتم فردا در مدارس خراسان شمالی آغاز می شود.

۱۸۰ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار معلم، سال تحصیلی جدید را از اول مهرماه، آغاز می کنند.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.