به گزارش ایرنا، مدیرعامل بنیاد علوی در آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه علوی در روستای بوربور گفت: تاکنون ۴۵۰ مدرسه توسط این بنیاد برای حضور دانش آموزان مناطق محروم روستایی آماده شده که ۱۰۰ مدرسه ساخته شده و ۳۵۰ مدرسه هم مورد تعمیر، تجهیز و مرمت قرار گرفته که در این زمینه ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

موسی برزگری اظهار داشت: محرومیت‌زدایی و فراهم کردن شرایط برای توسعه مناطق محروم، از رسالت های بنیاد مستضعفان است و در این زمینه، دانش آموزان به عنوان سرمایه های اجتماعی، مورد توجه این بنیاد هستند و برای کمک به رشد تحصیلی این قشر در مناطق محروم، طرح هایی در دست اجرا است.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: ساخت مدارس علوی، طرح ارتقای آموزش و توزیع کتاب‌ های کمک آموزشی در مناطق محروم از جمله اقدامات این بنیاد است و تلاش داریم تا دانش آموزان مستعد روستایی همچون دانش آموزان شهری، از خدمات آموزشی مناسب بهره مند شوند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم در این آیین گفت: مدرسه روستای بوربور در زلزله اردیبهشت ماه سال ۹۶، به‌شدت آسیب دید و غیرقابل استفاده شد و اکنون با همت بنیاد علوی بازسازی شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است. 

امین فلاح اظهار داشت: بنیاد علوی تا کنون ۶ مدرسه در این استان اجرا کرده است که امروز مدرسه ۶ کلاسه روستای بوربور در بجنورد و چهار کلاسه روستای حسن آباد در راز و جرگلان افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این ۶ پروژه آموزشی، ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدرسه بوربور در شهرستان بجنورد حدود ۱۰۰ نفر دانش آموز دارد. 

بر اساس این گزارش، مدرسه ۶ کلاسه علوی روستای بوربور در بجنورد با ۳۲۰ مترمربع زیربنا، مدرسه چهار کلاسه علوی در روستای نظرمحمد شیروان با ۲۷۳ مترمربع زیربنا، مدرسه چهارکلاسه علوی روستای سنگسار در راز و جرگلان با ۲۷۳ مترمربع زیربنا، مدرسه ۲ کلاسه علوی روستای گیفان پایین در بجنورد با ۱۷۰ مترمربع زیربنا، مدرسه ۲ کلاسه علوی سرخ قلعه شهرستان اسفراین با ۱۷۰ مترمربع زیربنا و مدرسه چهار کلاسه علوی روستای حسن آباد راز و جرگلان نیز با ۳۴۷ مترمربع زیربنا توسط بنیاد علوی در استان خراسان شمالی اجرا شده است. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.