رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ ۲۵۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برای جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی استان ابلاغ شده بود که بیش از ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

عبدالله یوسفی اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۲۴۲ بهره بردار بخش کشاورزی این استان از ناحیه سیل خسارت دیده بودند که در سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) ثبت شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون تعداد پنج هزار و ۱۹۶ پرونده به مبلغ ۱۴۰ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال برای پرداخت اعتبارات بلاعوض به بانک ها معرفی شده اند که متناسب با ۵۰ درصد تخصیص معادل ۷۰ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال آماده پرداخت است.

یوسفی در باره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی هم اظهار داشت: تاکنون تعداد دو هزار و ۷۶۲ نفر از بهره برداران مشمول دریافت تسهیلات به مبلغ  ۱۳۵ میلیارد ریال به بانک های کشاورزی، ملی، ملت، سپه، تجارت، صادرات، رفاه کارگران و توسعه تعاون معرفی شده و در حال پرداخت است.

وی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته امکان ثبت خسارات وارده به زیر ساخت های عمومی شامل کانال های آبیاری، جاده بین مزارع، قنوات در سامانه سجاد فراهم شده  که ۳۳۱ مورد به مبلغ  ۳۰۴ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال در سامانه ثبت شده است.

 یوسفی با اشاره به قابل ثبت نبودن خسارات وارده به دامداری های سنتی در سامانه سجاد نیز گفت: این مورد از سوی وزارت جهاد کشاورزی در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا بارش های بهار امسال و وقوع سیل باعث وارد آمدن خسارت به ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار از کشتزارها و باغ های این استان شد.

همچنین بر اثر سیلاب ها  کانال های انتقال آب،  بندهای خاکی و انحرافی و آب بندهای کشاورزی، موتورهای پمپ، راه های دسترسی بین مزارع نیز خسارت دید.

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.  

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.