به گزارش ایرنا، این مرکز توسط پیمانکار بخش خصوصی مدیریت می شود که عدم پرداخت چندماهه حقوق کارکنان، صدای آنان را به فرمانداری بجنورد رسانده بود و سرپرست فرمانداری هفته پیش مهلتی یک هفته ای برای تسویه مطالبات کارگران تعیین کرد که اکنون با گذشت ۶ روز از آن مهلت، پیمانکار مطالبات ۲ ماهه آنان را پرداخت کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بجنورد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی مذاکره با پیمانکار پروژه، وی مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از مطالبات کارگران را تا پایان تیرماه پرداخت کرده است.

رشید عظیمی‌پور افزود: این در حالی است که از مجموع ۳۳ نفر از کارکنان کشتارگاه حقوق پنج سلاخ اصلی به طور کامل تا امروز پرداخت شده و حقوق مردادماه ۲۸ نفر از کارگران باقی مانده است.

وی با اشاره به تاکیدات صورت گرفته به شهرداری برای تعیین تکلیف مطالبات کارگران کشتارگاه، خاطرنشان کرد: خود شهرداری نیز به عملکرد این پیمانکار معترض است زیرا که حدود پنج ماه از اجاره بهای شهرداری را پرداخت نکرده است.

عظیمی پور گفت: پیمانکار کشتارگاه موظف به پرداخت تمامی مطالبات کارگران است و شهرداری باید هرچه سریعتر در مورد پیمانکار این مجموعه تصمیم گیری نهایی را داشته باشد.

وی یادآور شد: در مذاکراتی که با مسئولان شهرداری صورت گرفت، آنان در حال انجام رایزنی و گرفتن تصمیماتی برای بازپس گیری کشتارگاه و یا به اجرا گذاشتن ضمانت نامه ها هستند که به زودی تکلیف آن مشخص می شود.

کارگران کشتارگاه صنعتی بجنورد افزون بر سه ماه حقوق از پیمانکار طلب داشتند.

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.