یوسف یعقوبی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح از اوایل مردادماه امسال برای نخستین بار به صورت بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی آغاز شده است که تا پایان مهر ادامه دارد.

وی گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با رعایت ضوابط و شرایط می توانند از این بخشودگی ها استفاده کنند.

وی میزان بخشودگی تا پایان آبان ماه را در واحدهای تولیدی تا ۹۸ درصد و در واحدهای غیرتولیدی تا ۹۶ درصد دانست و گفت: این میزان تا پایان آذر ماه در واحدهای تولیدی ۹۶ درصد و در غیرتولیدی ۹۲ درصد است.

یعقوبی نژاد اظهار داشت: میزان بخشودگی برای مودیان تا پایان دی ماه در واحدهای تولیدی و غیرتولیدی به ترتیب ۹۴ و ۸۸ درصد، تا پایان بهمن ماه ۹۲ و ۸۴ درصد و تا پایان اسفند ماه ۹۰ و ۸۰ درصد است.

وی یادآور شد: این میزان برای واحدهای تولیدی غیردولتی از ابتدای سال ۹۹ به بعد به میزان ۷۰ درصد و واحدهای غیرتولیدی تا ۵۰ درصد خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی شرایط برخورداری از بخشودگی جرایم را ارائه درخواست بخشودگی در اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم و پرداخت بدهی قطعی شده دانست.

 یعقوبی نژاد از اجرای طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم‌ قابل بخشش مالیاتی مودیان به عنوان یک فرصت طلایی برای پرداخت اصل مالیات بدون اعمال نظر و وضعیت پرداخت مالیات اشخاص یاد کرد.

وی حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور را از مهم ترین اهداف اعمال این بخشودگی ها دانست و گفت: در سال آینده، به این شیوه شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از فعالان اقتصادی بویژه فعالان عرصه تولید خواست از این تسهیلات قانونی نهایت استفاده را داشته باشند و افزود: در سال آینده سطح اختیارات ادارات کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی محدود خواهد شد.  

یعقوبی نژاد خاطرنشان کرد: احراز شرایط خوش حسابی باید با ارائه مستندات کامل همراه باشد بنابراین فعالان اقتصادی با بهره گیری از این فرصت استثنایی می توانند با کسب عنوان خوش‌حسابی، با سهل‌ترین شکل ممکن از بخشودگی جرائم مالیاتی خود برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، طی بخشنامه های مختلف به منظور بهره مندی فعالان اقتصادی اطلاع رسانی شده است.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.