معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خراسان شمالی ۱۵۰ هزار هکتار عرصه زراعی آبی دارد که یقینا وجود تنها ۵۰ هکتار کشت گلخانه ای در این استان چندان مطلوب نیست و باید برای توسعه این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.

محمدجواد تشکری یکی از رویکردهای جدی وزارت جهاد کشاورزی در سالیان اخیر را گسترش کشت گلخانه ای دانست و گفت: اکنون ۱۵ هزار هکتار کشت گلخانه ای در کشور وجود دارد که ۳ هزار هکتار آن در سال گذشته ایجاد شده است.

وی با اشاره به بحران جدی منابع آب، رفتن به سمت کشت گلخانه ای را ضروری خواند و گفت: هم اینک سازمان جهاد کشاورزی برای ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس، تا ۳۰۰ متر مربع، به راحتی مجوز داده و نیز با اعطای تسهیلات ۷ درصدی با بازپرداخت ۷ ساله، از محل صندوق ذخیره ارزی، از فعالان این بخش حمایت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قبلا برای صدور مجوز گلخانه ۲۸ مورد استعلام صورت می‌گرفت بود که دریافت آن بسیار زمانبر بود ولی اکنون این استعلام ها کاهش یافته که ظرف یک هفته دریافت و متقاضی به بانک معرفی می شود.

میزان تولید گلخانه های استان خراسان شمالی شامل ۴ هزار و ۳۷۵ تن انواع محصولات صیفی و سبزی، گیاهان دارویی و ۳۴۲ هزار شاخه گیاه گلدانی است.
استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.