به گزارش ایرنا، فیروز کریمی، که شنبه برای سنجیدن توانایی و گزینش بازیکنان تیم فوتبال اترک خراسان شمالی در بجنورد حضور یافته بود، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: کار مشاهده بازی و سنجش مهارت بازیکنان بومی استان در چند روز آینده به طور مستمر ادامه دارد تا افرادی که به لحاظ فنی قوی هستند از نظر دور نمانند.

وی افزود: در تست گیری از افراد، تعصبی در انتخاب بازیکنان شناخته شده و بومی وجود ندارد تا در نهایت تیمی با کیفیت شکل گیرد که بتواند آبرو برای استان کسب کند.

کریمی اظهار داشت: مساله بسیار مهم در انتخاب ها و پرورش بازیکنان خوب برای این تیم در این است که باشگاه بتواند در رده های پایه روی بازیکنان سرمایه گذاری کند.
وی یادآور شد: خوشبختانه با دیدگاه بسیار خوب استاندار خراسان شمالی و دستور اکید ایشان، برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته تا تیم در رده های پایه شکل گیرد ولی عجله ای در انجام این کار نیست تا با سرمایه گذاری در این زمینه در سال های آینده به مقصود برسیم.
مربی سابق تیم ملی فوتبال کشور در ادامه با اشاره به ورزشگاه بسیار خوب ۱۹ مهر بجنورد گفت: این مجموعه بسیار شیک و مناسب و با چمن بسیار خوب برای ورزش استان پتانسیل خوبی فراهم کرده است. 
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که همدلی و وفاق بین مردم ورزشدوست استان و مسئولان وجود داشته باشد می توان آینده درخشانی را متصور شد که در سال های آینده فوتبال استان را متحول کند.
کریمی در رابطه با انعقاد قرارداد فقط با یک بازیکن بومی در کنار ۱۷ بازیکن غیربومی، اظهار داشت: هم اینک بسیاری از بازیکنان تیم های مطرح دنیا از قبیل منچسترسیتی و تیم های کشور خودمان غیربومی هستند.
وی افزود: امروز ورزش و به خصوص فوتبال یک امر فرامنطقه ای شده که مرزها را درنوردیده است و بنابراین در استان تازه تاسیس خراسان شمالی ممکن است فوتبالیست در رده پایه داشته باشد ولی کانالیزه شده نیست و شناسایی و پرورش آنها زمان بر است تا به درد فوتبال استان بخورد.
این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اظهار داشت: نباید انتظار و توقع داشت در انتخاب بازیکنان برای تیم فقط به بومی ها توجه شود، بلکه باید انتخاب ها برای پیشرفت و توسعه تیم باشد.
وی حمایت تمام قد استاندار خراسان شمالی را نکته بسیار مهمی برای ورزش و تیم فوتبال استان دانست و گفت: ورزش استان باید از این پتانسیل نهایت استفاده را بکند تا استعدادها به ثمر نشسته و برای استان نتیجه بخش باشد.
تمرینات تیم اترک خراسان شمالی برای انتخاب بازیکنان جهت حضور قدرتمندانه در لیگ دسته دو کشور از امروز در محل ورزشگاه تختی بجنورد آغاز شده و تا کنون از مجموع ۳۵ بازیکن مورد نیاز برای این تیم با ۱۸ بازیکن قرارداد منعقد شده که یکی از آنها بومی است.
انتخاب بازیکنان تیم اترک تا نهم مهرماه در خراسان شمالی ادامه دارد.
«ساکت الهامی» به عنوان سرمربی، سکانداری تیم اترک، نخستین نماینده خراسان شمالی در لیگ فوتبال کشور را برعهده دارد.

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.