به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: طلبه باید انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند، اینکه فرد بگوید که به سیاست و نظام کاری ندارد، اشتباه است.

وی تصریح کرد: رسم طلبگی این نیست که در غفلت زندگی کنیم و زیبنده طلبه نیست که نداند در دنیا چه خبر است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به حدیثی از امیر مومنان امام علی(ع) افزود: این امام همام، به امیدواری به خداوند توصیه داشته و رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم انقلاب، بر امید داشتن به آینده و پیروزی تاکید کرده و فرموده‌اند که من به آینده خوش‌بین هستم.

یعقوبی افزود: سرمایه طلبگی توکل به خداوند است و طلاب باید بدانند خداوند آنها را در دنیا و آخرت یاری می‌کند، دلبستگی به خدا و دل بریدن از غیرخدا، نخستین درسی است که طلبه باید بیاموزد.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: طلبه و حوزوی، در مسیر آموختن، جز از گناه نترسد، کسی که به گناه فکر کند، به آن گرفتار می شود پس باید جلوی گناه را از نطفه ببندیم.

وی افزود: طلبه نباید از ندانستن خجالت بکشد، اگر کسی از شما چیزی پرسید که نمی‌دانید مردانه بگویید بلد نیستید، کسی که نمی‌دانم را تمرین نکند بیچاره می‌شود، انسان نادان بدون مطالعه پاسخ می‌دهد و به مکتب انحرافی دامن می‌زند.

امام جمعه بجنورد، طلبه را به صبر و مقاومت توصیه کرد و گفت: صبر و پایداری برای همه خوب است اما برای طلبه بیشتر لازم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: برای روحانی، فارغ‌التحصیلی معنا ندارد، طلبه همیشه باید مانند چشمه جوشان بجوشد تا بشریت را سیراب کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی هم در این آیین با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهر سال ۹۱ گفت: به برکت این حضور، سطح تحصیل در حوزه علمیه استان به سه و چهار ارتقا یافت و امسال برای سومین سال درس خارج برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی اظهار داشت: با توجه به توسعه‌ فیزیکی و کمی در حوزه عملیه، اکنون نیاز است توسعه علمی و تحقیقی نیز محقق شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن در تهاجم فرهنگی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به توان طلاب و حوزویان، حضور روحانیان در جنگ رسانه ای، ضروری است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در سال های اخیر آشنایی طلاب با فعالیت در فضای مجازی بیشتر شده اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

در سال جدید ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، از جمله ۴۵۰ طلبه جدیدالورود در ۱۵ مدرسه علمیه استان خراسان شمالی تحصیل می کنند که هزار و ۷۵۰ نفر آنان طلاب مرد و بقیه زن هستند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.