مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب اظهار داشت: بهار امسال ۱۰۹ مدرسه شامل ۸۷ مدرسه روستایی و ۲۲ مدرسه شهری در شهرستان های مختلف استان، از بارش های سیل‌آسا آسیب دید که تا کنون تعمیرات اساسی در این مدارس انجام شده و البته برخی از تعمیرات نیز مانده است. 

امین فلاح اظهار داشت: آسیب های خطرساز در تمام مدارس خسارت دیده، از محل اعتبارات داخلی آموزش و پرورش تعمیر شده و انجام تعمیرات در سایر مدارس در صورت تامین اعتبارات از محل منابع بحران، محقق می شود.

وی تصریح کرد: تمام مدارس خسارت دیده از بارندگی ها، برای پذیرش و حضور دانش آموزان آماده است و خسارت ها، خللی در بهره برداری از آن ایجاد نمی کند. 

فلاح افزود: در بارندگی های امسال، ۲۸ مدرسه عشایری در منطقه مراوه تپه استان گلستان و شهرستان مانه و سملقان این استان نیز خسارت دید که امسال برای خرید و تامین ۲۸ کانکس چرخدار اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای خرید کانکس ها، ۱۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و اکنون قرارداد تامین این کانکس ها منعقد شده که پیش از کوچ عشایر، در مناطق مستقر می شود. 

فلاح در خصوص بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان نیز گفت: در زلزله اردیبهشت ماه سال ۹۶، ۳۳ مدرسه با ۱۶۱ کلاس نیاز به تخریب و بازسازی پیدا کرد که از این تعداد ۲۳ مدرسه با ۱۲۶ کلاس در بجنورد و ۱۰ مدرسه با ۳۵ کلاس در مانه و سملقان بود.

وی افزود: از این تعداد ۷۶ کلاس در مناطق شهری و ۸۵ کلاس در روستاهای این ۲ شهرستان است که تاکنون تخریب و بازسازی ۱۲ باب آموزشگاه شهری و روستایی به اتمام رسیده و شماری نیز در حال اجرا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: بازسازی شماری از مدارس خسارت دیده از زلزله سال ۹۶، به علت مشکل اعتباری، هنوز وارد مرحله عملی نشده است.

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه تحصیل می کنند. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.