رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرحها در بخش های آب و فاضلاب شهری و روستایی، مدیریت منابع آب، گردشگری ، کشاورزی، فرهنگی و ورزشی است که اطلاعات آنها در سامانه الکترونیک طرح های عمرانی و سرمایه گذاری زیرساختی درج شده و به زودی به فراخوان گذاشته خواهند شد. 

حسن پارسی پور با بیان اینکه پروژه های قابل واگذاری، محدود به این تعداد نیست و طرح های دیگری نیز برای ورود بخش خصوصی به عرصه اجرا، شناسایی و معرفی خواهد شد، افزود: سرمایه گذار می تواند نسبت به خرید این پروژه ها اقدام و آن را اجرایی کند و یا در اجرای آن با بخش دولتی مشارکت کند.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت و فرصت برای ورود بخش خصوصی به اجرای پروژه های عمرانی گسترش یافته است، گفت: بخش خصوصی بعضا برای اجرای پروژه با مشکل اعتباری و توان مالی روبه رو است از این رو خواستار اجرای پروژه های کوچک می شود اما امسال دولت شرایط را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در قانون بودجه، ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تبصره ۱۹ برای کمک به سرمایه گذاری تعریف شده است اما هنوز سازوکار چگونگی تزریق این اعتبار به صورت مشخص ابلاغ نشده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم سرمایه گذاری در سفر رئیس جمهوری به استان منعقد شده است، گفت: این تفاهم ها فرصت خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

پارسی پور تصریح کرد: اختصاص یارانه به اعتبارات تسهیلاتی سفر رئیس جمهوری در دست پیگیری است و علاوه بر آن با توجه به اینکه خراسان شمالی در زمره استان های طرح توسعه غرب و شرق کشور قرار گرفته، مشوق هایی برای ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این استان نصیب بخش خصوصی می شود.

وی افزود: در سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلات از محل تبصره ۱۸ مصوب شده است.

وی درباره پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی نیز اظهار داشت: نحوه اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی تغییر کرده است و این پروژه ها براساس مزیت هر شهرستان و منطقه برنامه ریزی می شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان مصوب شده است که تاکنون ۱۴ پروژه ابلاغ شده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.