به گزارش ایرنا عزاداران حسینی که با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، هیات‌های مختلف عزاداری بجنورد و دیگر شهرستان ها به عزاداری و سوگواری پرداخته بودند، پس از برگزاری آئین‌های عزاداری در میدان‌های اصلی و جای جای شهر، نماز باشکوه ظهر عاشورا را اقامه کردند.

همزمان با دهمین روز از ماه محرم و روز عاشورا، مردم عزادار این استان از نخستین ساعات صبح امروز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و امامزاده‌ها ضمن گرامیداشت شهادت امام حسین (ع) و یارانش به عزاداری پرداختند.

در بجنورد نیز هزاران نفر از مردم عزادار با حضور در آستان امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) عزاداری های خود را به نماز ظهر عاشورا پیوند زدند و این نماز به جماعت در ضلع شرقی این محل در مرکز استان و هم چنین در ۵ نقطه دیگر از شهر به امامت ائمه جماعات مساجد این شهر اقامه شد.

اجتماع محوری نمازگزاران امروز عزاداران حسینی در ضلع شمالی آستان امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بود و نماز ظهر باشکوه هرچه تمامتر به امامت حجت الاسلام رضا نوری اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا در شهر آشخانه نیز در محل امامزاده دلاور، اسفراین در میدان امام، جاجرم در حسینیه اعظم جاجرمی ها، راز در میدان معلم، فاروج در محل چهارراه رضوی، شیروان در مصلی و گرمه در حسینیه سیدالشهداء برگزار شد.

در خراسان شمالی بیش از یک هزارو ۴۰۰هیات عزاداری و مذهبی وجوددارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

ب/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.