رئیس مرکز خدمات اجتماعی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح در قالب برنامه ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا شد که از این تعداد ۲۵۶ خانواده مربوط به زندان اسفراین، ۳۲۰ شیروان و ۴۶۶ نفر مربوط به زندان بجنورد هستند.

رضا استاجی روز  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین برنامه ریزی شده است تا ۵۰۰ خانواده دیگر نیز زیر پوشش برنامه های آموزشی مرکز خدمات اجتماعی قرار گیرند.

وی گفت: برنامه های آموزشی این مرکز در قالب سه کارگاه در زندان بجنورد، شیروان و اسفراین برگزار شد علاوه بر این، از حوزه های قضایی گرمه، جاجرم، راز  و جرگلان نیز در بجنورد آموزش دیدند.

استاجی افزود: اساتید مجرب،  خانواده های زندانیان را با مضرات مواد مخدر، انواع روش های درمان، مضرات سوء مصرف مواد مخدر آموزش می دهند و بحث های امنیت و افزایش مهارت های اخلاقی و زندگی نیز آموزش داده می شود.

وی اظهار داشت: پارسال نیز یکهزار و ۹۴ خانواده زندانی زیر پوشش برنامه های آموزشی طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قرار گرفتند.

استاجی اظهار داشت: خانواده هایی که در این کلاس های آموزشی شرکت می کنند همسر زندانی آنان از برنامه تشویقی از جمله مرخصی پنج روزه نیز برخوردار می شوند و همچنین سبد کالا و کارت هدیه نیز به آنان داده می شود.

هم اکنون حدود ۲ هزار نفر در خراسان شمالی زندانی اند که ۷۰ درصد آنان متاهل هستند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.