مصطفی سیامکی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه علل این آتش سوزی عامل انسانی بوده است اظهار داشت: به محض تماسشهروندان، نیروها به منطقه اعزام شدند و با اقدامات به موقع حریق را مهار کردند.

وی گفت: حضور به موقع و هماهنگی خوب بخشداری سرحدٰ، نیروهای مرزبانی و پاسگاه های تابعهٰ، نیروهای مردمیٰ، آتش نشانی شهر شیروان و لوجلی و همچنین محیط زیست موجب جلوگیری از گسترش آتش شد.

سیامکی افزود: به مسافران و مردم توصیه می شود به هنگام حضور در عرصه های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش، رهاکردن ته سیگار و بطری های شیشه ای خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و آتش سوزی مراتب را فورا از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

گون گیاهی است چندساله که ارتفاع آن تا ۷۵ سانتیمتر می‌رسد، این گونه از خانواده باقلاییان که تولید مثل آن از طریق بذر صورت می‌گیرد.

ساقه‌های رشد یافته آن به رنگ بنفش تیره‌است، برگ‌های آن مرکب از برگچه‌هایی است که به صورت متقابل به تعداد ۱۱ تا ۳۰ جفت در محور هر برگ قرار گرفته‌اند.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت از غنی ترین مناطق حفاظت شده خراسان شمالی و همجوار با کشور ترکمنستان است که در ۸۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان واقع است.

بخش وسیعی از این منطقه را عرصه های با گونه گون تشکیل می دهد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.