حسن نوری روز پنجشنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر خراسان شمالی اظهار داشت: کار تعاون، کار مردمی است، باید تفکر، باور و اعتقاد به کارگروهی وجود داشته باشد تا تعاونی به اهداف خود دست یابد اما این امر هنوز در جامعه ما مشاهده نمی شود و در انجام کارهای گروهی موفق نبوده ایم.

وی افزود: دین اسلام هم به کار تعاونی و گروهی تاکید دارد اما هنوز نتوانسته ایم از فرصت و ظرفیت موجود در تعاونی استفاده کنیم و از آن برای رشد اقتصاد و رونق اشتغال بهره ببریم.  

وی گفت: در کشورهای توسعه یافته، بخش زیادی از اهداف اقتصادی در بستر تعاون و کارهای گروهی محقق شده است و ما نیز به ناچار و برای رسیدن به توسعه باید سرمایه های اندک و خرد را جمع کنیم و اقتصاد را پویا کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: پیش از این، تعاونی ها با رویکرد دریافت کمک یارانه و حمایت شکل گرفتند اما اکنون نگاه به تعاونی ها تغییر یافته و انتظار می رود تعاونی ها در فضای رقابتی سبب توسعه اقتصادی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این اداره کل برای حمایت از تعاونی ها، آموزش های عمومی و تخصص به تعاون گران را به صورت رایگان ارائه می کند و پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که سبب تغییر و رونق بخش تعاون باشد مورد حمایت قرار می گیرد همچنین از پژوهش های حوزه تعاون حمایت می کنیم.

بر اساس این گزارش، در این جشنواره، ۱۶ تعاونی برتر خراسان شمالی مورد قدردانی قرار گرفت.  

در خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی وجود دارد.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.