سیدجلال موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ مرکز خرید گندم با توجه به پراکنش محصول در برخی مناطق استان دایر است.

وی در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۸۶ درصد از وجوه گندم خریداری شده کشاورزان پرداخت شده است و برای پرداخت مابقی نیز مکاتباتی صورت گرفته است که بزودی به حساب آنان واریز می شود.

موسوی با بیان اینکه تا ۱۴ شهریور تعدادی از مراکز خرید در سطح استان به کار خود پایان می دهند، اظهار داشت: کشاورزانی که تاکنون موفق به تحویل گندم خود به مراکز خرید نشده اند، می توانند تا پایان شهریور ماه محصول خود را به مراکز فعال که شامل سیلوی دولتی در شهرستان بجنورد است تحویل دهند.

سال گذشته در مجموع ۹۱ هزار تن گندم در سطح استان از کشاورزان خراسان شمالی به صورت تضمینی خریداری شد.

برداشت گندم از سطح ۱۴۶ هزار هکتار از کشتزارهای این استان در حال انجام است که انتظار می رود ۳۱۰ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۵۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

 ۳۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در این استان وجود دارد؛  از مجموع ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان ۷۵ هزار تن سیلوی بتنی، ۹۵ هزار تن سیلوی فلزی، ۹۵ هزار تن انبارهای مکانیزه و ۳۵ هزار تن انبار های نیمه مکانیزه است.
هم اکنون ۶ کارخانه آرد هم در این استان فعال است.   

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.