سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آمار دانش آموزان در حال ثبت در سامانه است و هنوز این امر پایان نیافته تا بتوان آمار نهایی شرکت‌کنندگان در این برنامه ها را ارائه کرد.

محمد اکرامی‌فر با بیان اینکه آخرین اطلاعات ثبت شده حکایت از شرکت ۱۸ هزار و ۳۸۵ دانش‌آموز استان در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی دارد، شمار دانش آموزان شرکت کننده در این برنامه ها را بیش از این رقم دانست و اظهار داشت: تا کنون تنها اطلاعات هشت هزار و ۵۱۷ پسر و بیش از ۹ هزار دانش آموز دختر که در برنامه های اوقات فراغت شرکت کرده اند، در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش در پایگاه ها پایان یافته است، افزود: برنامه های اوقات فراغت با رویکرد مهارت آموزی به دانش آموزان برگزار شده و این برنامه ها در سالن های ورزشی مدارس، دارالقرآن ها و مدارس فعال شده است. 

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی افزود: تابستان امسال برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش در ۵۳ پایگاه در شهرستان های مختلف برگزار شد و دانش آموزان در دوره های مختلف در حدود ۴۰ رشته از برنامه های اوقات فراغت استفاده کردند. 

حضور ۱۸۰ دانش‌آموز استثنایی در برنامه‌های اوقات فراغت 

۱۸۰ دانش‌آموز با نیازهای‌ویژه در خراسان شمالی از برنامه‌های ۶ پایگاه اوقات فراغت تابستان امسال بهره‌مند شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفت: تابستان امسال ۶ پایگاه اوقات فراغت آموزش و پرورش استثنایی در شهرستان های شیروان، بجنورد، اسفراین و جاجرم دایر شد که در مجموع ۱۰ هزار و ۸۴ نفرساعت، فعالیت داشته است. 

علی متقیان اظهار داشت: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در موضوعات هنر زندگی در خانه، هنرهای دستی، موسیقی درمانی، کلاس های ورزشی، معرق و مشبک کاری، نقاشی، کامپیوتر و برنامه های توانبخشی از جمله کاردرمانی و گفتاردرمانی فعالیت داشتند.

خراسان شمالی، هزار و ۳۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه دارد که در ۵۹ مدرسه و کلاس خاص تحصیل می کنند و هزار و ۶۵۰ دانش آموز تلفیقی با مشکلات ویژه یادگیری هم زیر پوشش آموزش و پرورش هستند.

بر اساس این گزارش تابستان پارسال بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در ۵۲ عنوان رشته و در بیش از ۶۹۰ پایگاه از برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش استفاده کردند.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، ۱۶۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

۷۱۸۵/ ۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.