مهران گرمه روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: ایجاد صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی در مراحل آخر خود قرار دارد.

وی افرود: در سفر رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به استان پرداخت 110 میلیارد ریال کمک به شرکت های دانش بنیان در قالب تسهیلات ارزان قیمت تصویب شد که بخشی از آن دریافت شده است و باقیمانده آن نیز  بزودی دریافت می شود.

وی اظهار داشت: 90 میلیارد ریال خط اعتباری از صندوق پژوهش و نوآوری کشور نیز در سفر معاون علمی رئیس جمهور به خراسان شمالی  تصویب شد که شرکت های دانش بنیان می توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری تاکنون ۶ میلیارد ریال به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان کمک مالی کرده است اظهار داشت: این پارک از همه توان خود برای کمک به این شرکت ها و واحدها و همچنین شرکت های خلاق بهره می گیرد.

وی با بیان اینکه شمار شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی به ۱۳ شرکت افزایش یافته است اظهار داشت: با وجود جهشی که در این زمینه داشتیم اما تعداد این شرکت ها  همچنان کم است و با توجه به جمعیت استان این رقم  باید به ۲۵ شرکت دانش بنیان برسد.

وی با بیان اینکه امسال تعدادی از شرکت های راکد و غیر فعال پارک حذف و شرکت های دیگری جانشین آن ها شده اند افزود: در این راستا، ۴ شرکت حذف  شده اند.

وی در مورد دلایل حذف این شرکت ها نیز گفت: این شرکت ها با وجود تمام حمایت هایی که از آن ها شده است یا به تعهدات خود در زمینه کسب و کارشان عمل نکرده اند، یا خود شرکت به دلایل مختلف درخواست خارج شدن از پارک را داشته و یا قرارداد آن ها به پایان رسیده است.

وی گفت: هم اکنون ۷۶ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناروی، مراکز رشد و موسسات وابسته به پارک علم و فناوری خراسان شمالی مستقر شده اند.

وی از بدهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی تعدادی از شرکت های فناور به پارک علم و فناوری نیز خبر داد و اظهار داشت: با تمهیداتی که اندیشه شده است ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از این رقم تا پایان سال تسویه خواهد شد.

وی از رویکرد جدید پارک علم و فناوری در راستای حمایت از صنایع خلاق نیز خبر داد و افزود: رشد شرکت ها و صنایع خلاق روستایی در خراسان شمالی قابل توجه است و در این زمینه پیشرو و حتی می توان گفت برند کشور هستیم.

 گرمه گفت: ۴۴ درصد جمعیت استان در روستاهای خراسان شمالی زندگی می کنند و با توجه به صنایعی که در روستاهای استان شکل گرفته است معاونت علمی رئیس جمهور در نخستین گام، با افتتاح مرکز نوآوری روستای خلاق و انعقاد موافقت نامه ای به ارزش سه میلیاردریال موج حمایت از این صنایع را راه اندازی کرد.

 وی افزود: تا کنون ۱۴شرکت و هسته خلاق روستایی مجوز صنایع خلاق را دریافت کرده اند که سه شرکت از این رقم در مرکز نوآوری روستای خلاق شیروان مستقر شده اند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۴۰ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز اموزش عالی دولتی و خصوصی این استان به تحصیل اشتغال دارند.

شمار شرکت های دانش بنیان این استان ۱۳ شرکت است. ۷۶ واحد فناور نیز در این استان فعال است که ۳۱ واحدتولیدی و بقیه خدماتی خدماتی است.

ب/ 6042

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.