نورعلی عباسپور روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه در بجنورد، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه دولت توجه ویژه ای به موضوع مشاوره و کمک به سلامت بهداشت خانواده ها دارد و در دوسال گذشته، ۶۰ مرکز آموزش خانواده در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برای پوشش بیشتر خدمات مشاوره، نیاز است شمار مراکز مشاوره ارتقا یابد افزود: در هفته دولت امسال ۱۰ مرکز مشاوره خانواده در استان های مختلف از جمله اصفهان، یزد، البرز و خراسان شمالی افتتاح و بهره برداری از آن آغاز می شود که سه مورد از این تعداد، مربوط به خدمات رسانی به خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه است.  

عباسپور با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره برای خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: راه اندازی این مراکز از سال ۹۶ در دستور کار است و تاکنون ۱۲ مرکز برای این دانش آموزان دایر شده است و در هفته دولت هم سه مرکز مربوط به خدمات مشاوره به خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه افتتاح می شود.  

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته، حدود ۳۰ مرکز مشاوره در مناطق محروم و نیازمند تجهیز شد که برای آن ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و امسال هم قرار است ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مراکز اختصاص یابد و امید می رود بتوانیم با این اعتبار، بخشی از مراکز خدمات مشاوره را تجهیز کنیم.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در باره برنامه های امسال برای توسعه ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده های دانش آموزان گفت: امسال برای نخستین بار، راه اندازی هفت مرکز مرجع و جامع مشاوره در مرکز هفت استان برنامه ریزی شده است.

عباسپور خاطرنشان کرد: خدمات این مراکز، جامع است و همه خدمات حوزه مشاوره در آن، قابل ارائه است. قرار است این مراکز در تمام استان ها راه اندازی شود و امسال هفت مرکز فعال می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در مراکز خدمات مشاوره ای کشور، حدود یکهزار و ۸۰۰ مشاور فعال هستند،  از راه اندازی مرکز محلی آموزش خانواده برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: امسال در همه استان های کشور، یک مرکز محلی آموزش خانواده دایر می شود البته مکلف شده ایم تا در تمام استان ها این مراکز را دایر کنیم که هفته دولت سه مرکز از این مراکز افتتاح می شود.  

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: مراکز محلی آموزش خانواده، ویژه اراه خدمات آموزشی و مشاوره ای به خانواده کودکان دبستان و پیش دبستان و با اولویت خانواده های کودکان پیش دبستان راه اندازی می شود.  

عباسپور با بیان اینکه طرح ایجاد اتاق گفت و گوی اولیا و مربیان از پارسال آغاز شد و امسال قرار است هر مدرسه یک اتاق گفت و گو اولیا و مربیان داشته باشد گفت: سال گذشته، ۱۰ درصد از مدارس کشور، این طرح را عملیاتی کردند و امسال قرار است در هفته دولت ۱۰۰ اتاق گفت و گوی اولیاء و مربیان آغاز به کار کند و تلاش داریم تا امسال این اتاق ها در ۳۰ درصد مدارس دایر شود،  این اتاق ها بستری برای ارتقا و بهبود ارتباط خانواده ها با آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا انجمن اولیا و مربیان قوی تر باشند تا مسیر آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف بازتر شود، اکنون در ۹۷ هزار مدرسه سطح کشور، انجمن اولیا و مربیان تشکیل شده است و مدارس با جمعیت بیش از  ۱۰ دانش آموز باید این انجمن را تشکیل دهند که این شاخص در مدارس رعایت شده است.  

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره به کارگیری مدرس آموزش خانواده گفت: برای به کارگیری مدرس آموزش خانواده، آزمون برگزار شد و مصاحبه ها در حال اتمام است و این افراد پس از فراگیری دوره آموزشی وارد مدارس می شوند و امسال یکهزار نفر مدرس خانواده به کار گرفته می شوند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.