به گزارش ایرنا، در  این مرکز، خدمات مختلف از جمله مشاوره و نیز توانبخشی برای بهبود وضعیت دانش آموزان با نیازهای ویژه داده می شود.

رئیس آموزش و پرورش خراسان شمالی در آیین آغاز به کار این مرکز مشاوره، وجود معلولیت در فرزند و و به دنبال آن وجود فشارهای اقتصادی و مالی را از بسترهای بروز مشکل در خانواده ها عنوان کرد و گفت: خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه، نیاز بیشتری به آموزش دارند و فعالیت این مرکز بستری است تا سلامت و بهداشت روانی افراد ارتقا یابد. 

علی متقیان اظهار داشت: ایجاد مراکز مشاوره برای خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه از سال ۹۶ در دستور مسئولان کشور قرار گرفته است و در این مرکز خدمات مختلف متناسب با نیاز خانواده ها و دانش آموزان استثنایی قابل ارائه است.

وی افزود: جامعه هدف می توانند از خدمات مشاوره ای، مددکاری، گفتار درمانی، کاردرمانی، شنوایی، بینایی و توانبخشی و مهارت های زندگی  بهره مند شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا آغاز به کار این مرکز، گامی برای جلوگیری از بروز مشکلات خانواده ها برداشته شده و با ارائه آموزش ها، بنیان خانواده ها مستحکم تر شود. 

در خراسان شمالی، یکهزار و ۳۰۰ دانش آموز استثنایی در ۵۹ مدرسه و کلاس خاص  تحصیل می کنند و یکهزار و ۶۵۰ دانش آموز تلفیقی هم از خدمات آموزش و پرورش برخوردار هستند.

۷۱۸۵/ 6042

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.