به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی شامگاه پنجشنبه در جشن سالگرد تأسیس استان خراسان شمالی، اظهار داشت:  تأسیس این استان با تلاش ها و زحمات عده ای که دلسوز این خطه بودند ۱۵ سال قبل محقق شد و در این مدت قطعا تعداد زیادی از مسئولان نیز تلاش کردند که گام هایی اساسی برای رشد و توسعه این خطه بردارند.

وی افزود: با وجود این تلاش ها، اما هنوز جایگاه مناسبی در کشور نداریم و ایجاد جایگاه مناسب نیاز به برنامه ریزی، تلاش، کوشش و جدیتی دارد که توسط مردم، جوانان، نخبگان و دلسوزان استان محقق می شود.

وی افزود: مفتخرم در استانی خدمت می کنم که با وجود تنوع قومیت ها و داشتن ۳۰۰ کیلومتر مرز، آرامش و امنیتی دارد که نشانه شعور، بالندگی و بلوغ مردم است و این آرامش است که اجازه می دهد در آن با همه همکاران خود به کار بپردازم و در کنار خود همراهی و هم افزایی قوای دیگر را هم داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه ۱۵ سال است این خطه نام خراسان شمالی را بر خود دارد، گفت: از شما می پرسم اگر جای استاندار بودید چه می کردید و یا چه انجام نمی دادید که این پرسش را روابط عمومی استانداری هم از مردم پرسیده است اما نبایدها نیز مهم است زیرا برخی کارها را، که مانع توسعه است، نباید انجام داد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ستاد توسعه مردمی استان اظهار داشت: این ستاد که با تمام وجود دلسوز استان بوده است، هنوز هم باید پای کار باشد و بماند که استان شکل بگیرد و تشکیل ستادهای مردمی شهرستانی را هم با همان جدیت دنبال کند. 

شجاعی خاطرنشان کرد: مسئولان مانند پدران این استان هستند و من به عنوان استاندار، همان حس و تعصبی را که نسبت به خانواده ام دارم به مردم و جوانان دارم و از مسئولان هم خواهش کرده‌ام این گونه به مردم نگاه کنند و اگر غیر از این باشد قطعا دلسوز نیستند.

دلسوزان استان به جای حرف زدن، گام بردارند  

وی با اشاره به سلایق مختلف مردم، اظهار داشت: عده ای از این فضا که در بوستان بش قارداش ایجاد شده یا از جشنواره صدا و سیما و عده ای از ورزش لذت می برند و هرگاه هر فردی با هر نشان و تابلوی با علائق مختلف مردم مخالف باشد، دلسوز نیست و دلسوز استان فردی است که به جای حرف زدن، گام بردارد و کار انجام دهد وگرنه صحبت کردن هنر نیست و ایراد گرفتن آسانترین کار دنیاست که این را برخی خوب بلدند.

نگاه جزیره‌ای، ضد توسعه است 

مقام عالی دولت در استان گفت: مردم این استان حق دارند هر چه در سایر استان ها هست، داشته باشند و تک تک شهرستان ها هم همین طور، اما مردم شهرستان ها بدانند اکنون تنها نیستند و صاحب فرزندی بزرگتر به نام خراسان شمالی شده اند که اگر این نگاه را نداشته و هر شهرستان نگاهش معطوف به خود باشد، این نگاه جزیره ای و جدا، مانع توسعه است.

شجاعی خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم که با نگاه خیری که خدا به مردم این استان دارد و با دلسوزانی که در این استان و در کشور هستند، ما می توانیم نگاه دولت، قوه قضاییه و نگاه بلند رهبری را که باید از ۱۰ استان برتر کشور باشیم محقق کنیم و می توانیم با هم استانی بسازیم که شایسته مردم است. همان طور که در این چند ماه توانستیم در برخی شاخص ها برتر شده و ارتقا پیدا کنیم.

استان خراسان شمالی به مرکزیت شهر بجنورد، در سال ۱۳۸۳ با مصوبه دولت و مجلس و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، ایجاد شد.

اکثریت مردم خراسان شمالی شیعه هستند که شامل کردها، ترک‌ها و فارس‌های استان می‌باشند، و اقلیتی از اهل سنت ترکمن نیز در استان سکونت دارند که ۱۰ درصد جمعیت استان را دربرمی گیرند.

مساحت این استان ۲۸۴۳۴ کیلومتر مربع است که از این نظر پانزدهمین استان کشور است.

جمعیت خراسان شمالی بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۸۶۳ هزار نفر است.

ب/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.