به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد با تاکید بر مدیریت این دو مشکل استان، افزود: باید همکاری کنیم و همه کاستی ها را به گردن دولت نیندازیم و حال آنکه برخی فعالان این بخش طماعند و به هوای سود بیشتر مرغ را نگه می دارند تا خراب شود و یا سهمیه آرد خود را آزاد می فروشند.

وی با اشاره به افزایش نسبی آمار درگیری و قتل در استان خاطرنشان کرد: پولی که از این راه به دست می آید حرام است و هنگامی که لقمه حرام بر سر سفره های مردم باشد دیگر نباید گفت چرا بچه های ما خوب از کار درنیامدند؛ پس باید خود را بیشتر بپاییم و مراقب حلال و حرام باشیم.

یعقوبی به در پیش بودن عید غدیر نیز اشاره کرد و گفت: غدیر یکی از اعیاد مهم ما و در واقع عید ولایت است و خداوند نیز در قرآن گفته است که ای مسلمانان، ولی و رهبر شما و امام و جلودار شما در مرحله اول خدا، سپس پیامبر (ص) و بعد هم مومنانی هستند که نماز می خوانند و زکات می دهند و در هنگام رکوع به فقیر صدقه می دهند و تنها فردی که در هنگام رکوع به فقیر انگشتر خود را بخشید، امام علی (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: این روایت را که حضرت علی در هنگام رکوع انگشتر خود را به فقیر صدقه داد، شیعه و سنی بیان کرده اند. 

یعقوبی افزود: این وحی الهی بود که در غدیر بر پیامبر نازل شد که علی(ع) جانشین و وصی پیامبر است

وی با اشاره به برگزاری مردمی جشن غدیر اظهار داشت: چند سال است که جشن های غدیر در این استان شکل و رونق گرفته و امسال هم در این روز جشن بزرگ غدیر با سرود و شادی از میدان شهید برگزار می شود و در پایان آن بنا بر سفارش ائمه مبنی بر استحباب اطعام مردم دراین روز، مردم اطعام می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به بیانات رهبری در جمع  جوانان اردوهای جهادی افزود: این جوانان خالص بهترین روزهای خود را در خدمت همنوعان خود سپری کرده و به مستضعفان روستایی کمک می کنند و رهبری نیز بیان کردند که اردوهای جهادی و تلاش برای مستضعفان باید به گفتمان تبدیل شود و همه به این کار بپردازند.

یعقوبی با بیان این که بازگشت آزادگان به میهن در سال ۶۹ در این ایام آغاز شد، گفت: روز آمدن آزادگان را گرامی می داریم که این ها سرمایه های کشور و پشتوانه های نظامند که باید گرامی داشته شوند.

امام جمعه بجنورد در ادامه به برگزاری جشنواره تولیدات صدا و سیما نیز اشاره کرد و افزود: با این جشنواره نام استان در همه جا برده می شود و شخصیت استان برجسته می شود و امیدورایم این جشنواره در توسعه استان نقش خود را ایفا کند.

وی با بیان این که استاندار تلاش زیادی کرد تا این جشنواره در استان برپا شود، اظهار داشت: این جشنواره موجب رفت و آمد مسئولان همه استان ها به خراسان شمالی می شود و امیدواریم این رفت و آمدها نتیجه خوبی را برای استان داشته باشد.

ب/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.