مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری شب فرهنگی ترکمنستان در این استان، اظهار داشت: این هنرمندان اجرای مشترکی را با هنرمندان موسیقی استان خواهند داشت.

حسین فرخنده افزود: با توجه به مشترکات زیاد فرهنگی بین دو کشور، برگزاری این برنامه می تواند در معرفی فرهنگ و هنر استان در این کشور از طریق هنرمندان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به استفاده کمتر از ظرفیت های هنری و فرهنگی مرزی دو کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته چند نفر از هنرمندان موسیقی استان به ترکمنستان اعزام شدند ولی تاکنون به صورت رسمی دعوت خاصی برای حضور هنرمندان ترکمنستان در خراسان شمالی نداشتیم.

فرخنده یادآور شد: در این راستا با همکاری رایزن فرهنگی ترکمنستان بنا بر این شد تا تعدادی از هنرمندان موسیقی این کشور ۳۱ مردادماه در خراسان شمالی اجرای برنامه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: کشور ایران و خراسان شمالی علاوه برحوزه های ملی در بخش های مختلف مشاهیر و مفاخر و تاریخ نیز مشترکات زیادی دارد.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه های مشترک با این کشور می تواند در تسهیل مراودات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... بسیار تاثیرگذار باشد.

استان خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد. حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان هم ترکمن هستند.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.