استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی برای پیشرفت، توسعه و جهش نیاز به حضور دلسوزان در عرصه اجرای برنامه ها دارد چرا که تنها بیان مشکل موجب حل آن نمی شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست معتمدین استان با معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: رفت و آمد مسئولان مختلف کشوری به استان با هدف فعال کردن بخش های مختلف است و در این راستا باید مصوبات این سفرها از سوی متولیان امر به خوبی پیگیری و اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه دو صد گفته چون نیم کردار نیست، افزود: تنها بیان مشکلات در جلسات مختلف موجب حل مسائل نمی شود بلکه باید طرح و برنامه عملیاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از نمایندگان گروه های مردمی مختلف مانند سازمان های مردم خواستارم تا سه روز آینده به طور مکتوب آمادگی خود در هر بخشی از توسعه استان و شهرستان  ها که می توانند با ارائه برنامه اقدامات اجرایی داشته باشند را به معاون سیاسی بنده اعلام کنند تا این امور حتی با تخصیص اعتبارات مخصوص به آن بخش، به آنان واگذار شود.

شجاعی همچنین پیشنهاد داد: موضوعات پیشنهادی نمایندگان گروه های مختلف مردمی به عنوان طرح دستورکار در جلسات استانی به معاونان بنده اعلام شود.

وی مطرح کرد: احزاب استان باید راهکارهای حل مشکلات استان را اعلام کنند و تنها به بیان مشکلات در نشست های مختلف نپردازند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: متناسب با سند توسعه استان مسیر حرکت استان مشخص است و باید جایگاه و نقش هر بخش در توسعه استان معین شود.

وی گفت: در حوزه آموزش عالی باید بگویم ما نیروی مدرک دار نمی خواهیم بلکه به دنبال نیروی ماهر هستیم و بنابراین رشته های دانشگاهی استان باید منطبق بر مسیر توسعه استان باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: در سفر معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به استان اعلام کردم نرخ باسودای زنان استان به ویژه در بخش روستایی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است که باید مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با کمک حوزه دانشگاهی تا سه روز آینده در حوزه اشتغال و سواد زنان طرح و برنامه عملیاتی ارائه کند.

شجاعی خاطر نشان کرد: در سفر دکتر ابتکار همچنین تاکید کردیم شورای مشورتی بانوان در شهرستان ها باید تشکیل شود که تا کنون نیمی از شهرستان ها این مصوبه را اجرایی کرده اند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در بحث ارتباطات بین الملل طرحی را ارائه کند.

وی ادامه داد: از شورای استان به دلیل جامعیتی که دارند خواستارم در مسیر توسعه استان کمک حال ما باشند و حداکثر تا یک هفته آینده سازوکار مورد نظر خود را پیشنهاد دهند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات اسفند ماه سالجاری اشاره داشت و افزود: باید با کمک یکدیگر شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.

وی در ادامه به جایگاه خراسان شمالی در شاخص های اقتصادی اشاره داشت و تصریح کرد: به رغم اینکه استان در اعتبارات هزینه ای در جایگاه سی و یکم کشوری قرار دارد اما با هم افزایی ایجاد شده خراسان شمالی در مولفه بهبود فضای کسب و کار در رتبه چهارم و کاهش نرخ بیکاری در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است و همچنین در جذب اعتبارات اشتغالزا در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

شجاعی تاکید کرد: حلقه های توسعه در خراسان شمالی به یکدیگر متصل شده اند و بنده تاکید دارم این استان نیاز به جهش دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.