به گزارش ایرنا، جمال عرف عصر روز سه شنبه در نشست با معتمدان خراسان شمالی، بدون اشاره به اینکه منظور از پول های مجهول چیست اظهار داشت: نباید اجازه دهیم انتخابات، ملعبه دست برخی افرادی شود که آن را بازار سود و زیان تلقی می کنند.

وی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و برنامه ریزی برای برگزاری بهتر انتخابات گفت: با توجه به شرایط کنونی، باید شرایطی فراهم شود که حضور مردم باشکوه باشد و این حضور پیامی خواهد بود به کسانی که علیه کشور و نظام دنبال توطئه هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: متوسط میزان مشارکت مردم در ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۶۰.۵ درصد بوده است که بیشترین حضور در انتخابات پنجم با ۷۱.۵ درصد و کمترین آن در انتخابات مجلس هفتم با ۵۰.۱ درصد به ثبت رسیده است.

وی گفت: باید تلاش کنیم در این دوره از انتخابات مجلس، میزان مشارکت بیشتر باشد و البته جمع حاضر در این باره نقش مهم دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به وجود نقاط مشترک در جامعه، گفت: در این سال که برگزاری انتخابات داریم، بیش از هر زمان دیگر به نقاط اشتراک باید تمرکز داشته باشیم و آن را مبنای کار خود قرار دهیم.

عرف خاطرنشان کرد: وزارت کشور از ۱۰ اردیبهشت ماه امسال که ستاد انتخابات تشکیل شده، در عمل وارد تقویم این رویداد شده است و همه دستگاه های کشوری و لشکری موظف هستند با ستاد انتخابات کشور همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت چهار رکن انتخابات است اظهار داشت: درخواست از این جمع این است که زمینه تحقق مشارکت، سلامت و رقابت، حضور داشته باشند.

وی گفت: البته تامین امنیت انتخابات، در یک بعد، بر عهده دستگاه های اجرایی و از نگاه دیگر، بر عهده تمام مردم است.

معاون سیاسی وزیر کشوردر باره مشارکت زنان در عرصه های سیاسی گفت: بر اساس تصمیم اخیر شورای معاونان وزارت کشور، استانداران می توانند معاون توسعه ومنابع خود را از میان زنان انتخاب کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از نظر این ستاد، هر گروه و جریان سیاسی که مجوز قانونی دارد، می تواند در عرصه انتخابات حضور داشته باشد.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.