به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین نماز عید قربان که صبح دوشنبه در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان جهان، گفت: عید قربان از اهمیت ویژه ای در بین اعیاد اسلامی برخوردار است.

وی از قربانی کردن در کنار اقامه نماز، دعا و نیایش، بخشش و سخاوت و توکل بر خدا به عنوان پنج عامل نزدیکی به خداوند یاد کرد.
یعقوبی با اشاره به اهمیت قربانی کردن در این روز، اظهار داشت: نکات زیادی در قربانی کردن وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و از جمله اینکه کسانی که قصد قربان کردن دارند در هنگام خرید دام قربانی، چانه زنی زیادی برای هزینه کردن پول خود نداشته باشند.
وی انتخاب دام سرحال و فربه را از نکات مورد توجه در انتخاب قربانی دانست و گفت: این امر باعث ایجاد برکت در روز قیامت و آمرزیده شدن صاحب قربانی می شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با بجنورد، نماز عید سعید قربان با حضور پرشور مردم دیندار و ولایتمدار خراسان شمالی در دیگر شهرستان های این استان نیز اقامه شد.

بعد از برپایی نماز عید سعید قربان، طرح قربانگاه برای نخستین بار با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در محل امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای جمع آوری نذور و دام قربانی با هدف توزیع آن در بین نیازمندان اجرا شد.
ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.