به گزارش ایرنا محمد صمدی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: میزان صادرات استان در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از لحاظ ارزشی ۲۹.۴ درصد و به لحاظ وزنی ۳۸.۵ درصد کاهش دارد. 

وی افزود: کالاهای تولیدی استان به کشورهای مختلف از جمله افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه و هند صادر شده است که بیشترین میزان صادرات به کشور افغانستان به میزان ۲۹.۵ درصد و هند به میزان ۲۵.۵ درصد بوده است. 

صمدی با اشاره به برنامه های مهم اتاق بازرگانی استان در سال جاری گفت: همایش و نمایشگاه بین المللی فن آوری های نوین صنعت ایران با حضور مهمانانی از ۱۵ کشور ساحلی دریای خزر، با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی ایران، با محوریت اتاق بازرگانی خراسان شمالی در شهر آوازه ترکمنستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رویداد ۲۰ تا ۲۱ مردادماه جاری برپا می شود، افزود: تا کنون اقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان کشور و استان برای حضور در این رویداد صورت گرفته و بیش از سه هزار و ۵۰۰ مهمان نیز برای حضور در این همایش و نمایشگاه بین المللی ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: این همایش با حضور مقامات و مسئولان اقتصادی کشورهای ترکمنستان، ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقستان با هدف ارائه تسهیلات ویژه و ناب برای توسعه صادرات و کسب و کار و دسترسی به بازار بزرگ بین المللی دریای خزر برگزار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره شهر آبنبات در مرکز استان نیز خبر داد و گفت: این جشنواره هفتم شهریور امسال از سوی اتاق بازرگانی بجنورد با همکاری تولید کنندگان آبنبات، در بوستان بش قارداش برگزار می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.