وحیدرضا فریدونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به گلایه برخی اهالی مناطق سردسیر استان از آنچه که محدودیت مهلت تحویل گندم خوانده بودند، اظهار داشت: کشاورزان عزیز نسبت به تحویل گندم خود نگران نباشند زیرا مهلت خرید تضمینی گندم بسته به وضعیت سردسیری و گرمسیری مناطق در مراکز مختلف خرید متفاوت است.

وی افزود: بر این اساس در مراکز کوتاه مدت که میزان خرید افت کرده مهلت خرید گندم به اتمام رسیده است.

وی گفت: این در حالی است که خرید گندم در مراکز بلندمدت از قبیل روستای بام اسفراین که سردسیر است، تا پایان شهریورماه ادامه دارد بنابراین کشاورزان نگران پایان مهلت نباشند.

فریدونی، از گندمکاران استان خواست تا محصول خود را به مراکز بلندمدت تحویل دهند تا از مزایای پرداخت کرایه حمل تشویقی نیز برخوردار شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه به ازای هر درصد افت مفید گندم ۸۵ ریال و افت غیرمفید ۱۷۰ ریال بهای گندم کم و زیاد می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری نرخ افت غیرمفید گندم از ۱۳۰ ریال به ۱۷۰ ریال افزایش پیدا کرده است.

فریدونی گفت: سال گذشته ۹۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود.

برداشت گندم از سطح ۱۴۶ هزار هکتار از کشتزارهای این استان در حال انجام است که انتظار می رود امسال ۳۱۰ هزار تن گندم از این سطح برداشت شود.

پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۵۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
اکنون یکهزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی دایر است و ماهیانه به طور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه‌ای این استان توزیع می‌شود.
خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.