به گزارش ایرنا محسن رحمانی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرکز استان خراسان شمالی که در آستانه روز خبرنگار صورت گرفت، با اشاره به ناباروری ۱۵ تا ۲۰ درصد زوجین، افزود: در صورت تکمیل این مرکز، علاوه بر بی نیاز شدن زوجین از مراجعه به خارج از استان، این مرکز می تواند بخشی از نیاز درمانی دیگر استان های همجوار را نیز پاسخ دهد.
وی با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی در چند بخش پژوهش، فناوری، آموزشی، فرهنگی و اشتغال، اظهار داشت: این دانشگاه در بحث اقتصاد مقاومتی که از مولفه های آن اقتصاد دانش بنیان است به عنوان یک وظیفه آموزشی ورود پیدا کرده است.
وی همگام سازی سیاست ها و برنامه ها بر اساس سند توسعه استان را از دیگر برنامه های این نهاد دانست و  افزود: از ۳۱ طرح مصوب جهاد دانشگاهی کشور، ۲ طرح اصلاح نژاد دام در شیروان و کشت، آنالیز و فرآوری گیاهان دارویی اسفراین، مربوط به این استان بود که اجرایی می شود.
رحمانی همچنین به اجرای فرآیند الگوی نوین مشاغل خانگی اشاره کرد که خراسان شمالی در کنار ۱۸ استان دیگر به عنوان  پایلوت اجرای این طرح با ظرفیت هزار و ۵۰۰ نفر  انتخاب شده است.
وی افزود: طرح توانمندسازی زنان خانوار نیز با ظرفیت ۱۰۲ نفر همراه با ۲۶ استان دیگر در خراسان شمالی اجرا می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به برنامه ریزی برای مشارکت دانشجویان دانشگاه ها در فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: با این طرح دانشجویان در زمینه های مختلف مشارکت داده شده و تقویت می شوند.
رحمانی از ایرنا به عنوان رسانه ای یاد کرد که اخبار را خوب، رسا، مفید و امیدبخش مخابره می کند و گفت: انتقال درست مطالب توسط خبرگزاری ها در جلب افکار عمومی و اعتماد مردم به نظام بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: هر چه قدر اخبار با صداقت و شفافیت به مردم منتقل شود اعتماد مردم به نظام بیشتر می شود و این وظیفه رسانه ها را سنگین تر می کند.
ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.