به گزارش ایرنا حسن سالاریه روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی اظهار داشت: بنیاد نخبگان در طول ۱۲ سالی که از تشکیل آن می گذرد در حمایت از نخبگان اقدامات مختلفی انجام داده است اما نخبگان را متوقع هم بار آورده ایم.

وی اظهار داشت: درست است که بنیاد نخبگان در جاهایی به حرکت نخبگان شتاب داده و در آنان انگیزه ایجاد کرده، اما در کنار آن توقع هم ایجاد شده است و حال آنکه بنیاد با این ایده شکل گرفت که حرکت نخبگان را ریل گذاری کند و کمک هایش نامحسوس باشد و با شناسایی استعدادها آن ها را به سمت برتر شدن سوق دهد.

وی افزود: هم اکنون نیز برای هدایت، حمایت و توانمندسازی نخبگان برنامه های مختلفی داریم که با کمک خود آنها عملی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی نیز با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند، متعهد و مسئول از ذخایر هر کشور است، اظهار داشت: اکنون در مقطعی زندگی می کنیم که باید از توانمندی افرادی به نام نخبه، برای شناخت دردها و درمان آن استفاده شود و در واقع نخبگان وزنه هایی هستند که باید از توانمندی آنها استفاده کرد.

علی بیگ زاده اظهار داشت: دیدگاه ها را در حوزه سیاست گذاری کلان باید به سمت اولویت یافتن نخبگان هدایت کرد و استفاده از امکانات و ظرفیت بنیاد ملی نخبگان در این بخش به ما کمک می کند.

وی افزود: طرح توسعه همگام هشت گنجینه معرفت استان در حال دنبال شدن است که نخبگان استان می توانند در این طرح نقش ویژه ای ایفا کنند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی نیز با بیان اینکه حوزه دانش آموزی در بنیاد نخبگان مغفول مانده است، اظهار داشت: شناسایی نخبگان دانش آموز از برنامه های اولویت دار بنیاد نخبگان خراسان شمالی خواهد بود.

محمود بخشی به جای خالی بانک اطلاعاتی سرآمدان این استان نیز اشاره کرد و گفت: نخستین برنامه ما در بنیاد نخبگان ایجاد این بانک است.

وی افزود: چهره های علمی، فرهنگی و هنری خراسان شمالی در سراسر کشور و دنیا وجود دارند که ناشناخته مانده اند و با ایجاد این بانک می توانیم آنها را شناسایی و از توانمندی های آنها برای توسعه این استان بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی مستعدان حوزه دانش آموزی به ویژه در نقاط محروم و همچنین خیران نخبه پرور از برنامه های دیگری است که در بنیاد نخبگان دنبال خواهد شد.

در پایان این آیین با قدردانی از خدمات مهدی قاسمی فرد، محمود بخشی به عنوان رئیس جدید بنیاد نخبگان خراسان شمالی معرفی شد.

 خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۴۰ هزار دانشجو در این استان به تحصیل مشغولند.

ب/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.