منصور فخاران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: در طرحی که برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود از توان رانندگان برای شناسایی و حل مشکلات جاده‌ها و سیستم حمل و نقل استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح کمک می کند تا نظارت این سازمان بر ترددهای جاده ای، وضعیت راه‌ها و حمل و نقل بیشتر شود افزود: رانندگان، به عنوان قشری که بیشترین ارتباط با جاده را دارند و مشکلات حوزه راه و حمل و نقل را لمس می کنند، می توانند کمک شایانی در زمینه شناسایی و حل مشکلات این بخش داشته باشند.

فخاران در بخش دیگر سخنان خود در باره اقدامات این سازمان برای کاهش میزان تصادفات جاده ای گفت: برای ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای، هر ساله میلیاردها تومان هزینه می شود و تلاش داریم تا از خسارت های مالی و جانی در این سانحه ها کاسته شود.  

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اقدامات این سازمان شامل کارهایی از جمله شناسایی و حذف نقاط پرتصادف، اجرای خط کشی، گاردریل، روکش آسفالت، ایمن سازی و آشکارسازی نقاط پرتصادف است.

وی خاطرنشان کرد: سه عامل مهم در وقوع سانحه های جاده، شامل انسان، جاده و خودرو است و در این میان سهم عامل انسانی بسیار بیشتر از سایر عوامل است به طوری که انسان عامل وقوع ۷۰ درصد این تصادفات است.

فخاران با اشاره به آمار بالای تصادفات در ورودی شهرها گفت: ۶۰ درصد از حادثه های جاده در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد.

وی گفت: شرایط رانندگی در محورهای برون شهری با درون شهر متفاوت است و در ورودی شهرها، راننده بعضا به علت هایی نمی تواند الزامات خروج از محور برون شهری و ورود به درون شهر را رعایت کند.

فخاران افزود: عجله، خستگی و شتابزدگی سبب می شود که راننده نتواند میان تردد در جاده برون شهر و درون شهر  تطابق ایجاد کند و این وضعیت در رانندگی موجب دردسر میشود.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات در ورودی شهرها، تلاش داریم تا ایمن سازی وردی شهرها با همکاری شهرداری ها ارتقا یابد.

فخاران در بخش دیگر سخنان خود یکی از علت های بروز خستگی های رانندگی را، فرهنگ سفر عنوان کرد و افزود: مردم بعضا طول راه را جزو سفر نمی دانند و در مسافرات تلاش دارند تا از مبدا به مقصد برسند در حالی که راه جزو سفر محسوب می شود.  

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره سفر با حمل و نقل عمومی گفت: به مردم توصیه می شود در مسافرت ها، از حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: ایمنی سفرها با حمل و نقل عمومی پنج  برابر بیش از سفر با ناوگان شخصی است و البته با اقدامات انجام شده، و ارتقای خدمات در اتوبوس ها و ناوگان عمومی، تلاش داریم تا رضایت مردم از سفر با این ناوگان بیشتر شود.   

در سطح کشور ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس در زمینه حمل و نقل عمومی مسافر وجود دارد.   

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.