به گزارش ایرنا، رضا فیروزه روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: یکی از علت های کاهش صادرات، صدور برخی بخش نامه ها و ممنوعیت های صادرات است زیرا صادرات برخی اقلام از جمله سیمان سخت‌تر شده است.

وی گفت: در این بازه زمانی حدود ۱۱ میلیون دلار کالا به استان وارد شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد دارد البته بیشتر کالاهای وارد شده ماشین آلات خط تولید است.

فیروزه در ادامه با انتقاد از اینکه ارز دولتی به برخی ماشین آلات خط تولید اختصاص نمی یابد گفت: تولید کاغذ سنگی در استان معطل دریافت ارز دولتی برای خرید ماشین آلات مورد نیاز است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مجوز تولید کاغذ از کربنات کلسیم(کاغذ سنگی) در شهرستان جاجرم، جواز دریافت کرده و قرار است سالانه پنج هزار تن کاغذ تولید شود.

وی با بیان اینکه مجری طرح درخواست ارز دولتی برای خرید ماشین آلات خط تولید دارد اما بانک مرکزی با اختصاص ارز دولتی به این امر مخالف است گفت: مجری طرح برای پروژه خود تسهیلاتی درخواست نکرده و اعلام کرده است در صورت تامین ماشین آلات می تواند طرح را در هفت ماه به بهره برداری برساند.

فیروزه گفت: جای تعجب است که برای کاغذ ارز دولتی اختصاص می یابد اما برای ماشین آلات خط تولید، با ارز دولتی مخالفت می شود.  

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان تضمین خوراک کاغذ با ایمیدرو تفاهم شد، در باره دستاوردهای این سفر اظهار داشت: در این سفر ۹ تفاهم در زمینه صنعت، معدن و تجارت منعقد شد که مهم ترین آن با ایمیدرو بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: تفاهم با ایمیدرو ۱۳ بند دارد که ارزش آن ۳۷۰ میلیون دلار و پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی تفاهم با مرکز ملی فرش را از دیگر ره آورد سفر رئیس جمهوری به استان عنوان و خاطرنشان کرد: در تفاهم منعقد شده با مرکز ملی فرش اعتبار مورد نیاز برای بیمه تمام قالیبافان استان تامین می شود همچنین برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش در مرکز استان اقدام می شود.  

وی از صدور جواز تاسیس برای ۶۵ واحد صنعتی در استان در چهارماهه امسال خبر داد و گفت: برآورد می شود بیش از ۳۰ درصد از این جوازها منجر به دریافت جواز بهره برداری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ارزش سرمایه گذاری این میزان جواز تاسیس، یکهزار و ۱۹۷ میلیارد ریال برآورد شده و با بهره برداری از آن برای ۷۵۵ نفر شغل ایجاد می شود.  

وی دربخش دیگر سخنان خود درباره سکان داری بازار و ضعف های تنظیم بازار گفت: با پیگیری های انجام شده، وظایف تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی بار دیگر در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرد و با بازگرداندن وظایف بازار  از جهادکشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، بسیاری از ضعف ها و مشکلات در این بخش برطرف می شود.  

در استان خراسان شمالی ۴۰۰ واحد صنعتی وجود دارد.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.