وحیدرضا فریدونی به ایرنا اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار و تامین این کالاهای اساسی در سطح کشور با توجه به نیاز واحد های صنف، صنعت، و همچنین پاسخگویی به مصارف خانوار و کنترل نرخ شکر میزان سهمیه هر استان از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تعیین و پس از ابلااغ مجوز ها و هماهنگی های لازم و صدور حواله از طریق کارخانه قند شیروان تامین و به استان ها گسیل شد.

وی افزود: در هیمن رابطه بیش از ۵۰ هزار سهمیه کالای اساسی شامل شکر بابت تنظیم بازار از طریق مجوز های صادره از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به استان های اردبیل، قم، زنجان، گلستان، گیلان، مازندران، تهران، سمنان، آذربایجان شرقیریال خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: از این مقدار سهمیه تاکنون بیش از ۳۶ هزار تن شکر سفید در استان های مذکور و هفت هزار تن شکر در سطح استان توزیع شده است که هموطنان می توانند از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی کارگری و کارمندی و همچنین فروشگاه های منتخب در سراسر کشور نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.
این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.
کارخانه قند شیروان سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.
کارخانه قند شیروان با ظرفیت رسمی مصرف روزانه چهار هزار تن چغندر قند در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند. 

۳۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.