دانیال نقویان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای امسال ۲۳۹ طرح در بخش های مختلف از جمله کشاورزری، صنعتی، صنایع دستی در مناطق محروم استان ایجاد شود که برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای هر کارگاه تولیدی حدود ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است افزود: در مجموع ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد طرح ها و کارگاه های کوچک هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر ۳۰ طرح به بهره برداری رسیده ۱۰۰ طرح جدید نیز آماده بهره برداری است که بزودی اجرایی خواهد شد.

نقویان با بیان اینکه اولویت این سازمان کمک به رونق واحدهای راکد و غیرفعال کوچک است گفت: اگر طرح‌های بزرگ و صنعتی نیز وجود داشته باشند برای حمایت به صندوق ذخیره بسیجیان معرفی می‌شود.

وی بر ایجاد حمایت بر رشته‌های پراشتغال تاکید کرد و افزود: ظرفیت و پتانسیل دهستان‌ها و روستاها شناسایی خواهد شد و با توجه به استعدادهای هر منطقه طرح معرفی و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

نقویان به محصول سمنو درق اشاره‌ای کرد و افزود: این محصول نباید فصلی و فله‌ای تولید شود، سمنو را می‌توان همچون آبنبات به صورت متنوع با مغزهای مختلف و با بسته بندی مناسب تولید و عرضه کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان جایگاهی برای فروش این محصول به سایر استان‌ها فراهم کرد گفت: حتی می‌توان برای صادرات سمنو نیز برنامه ریزی کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون برنامه داریم کارگاه‌های خیارشور روستاهای شیروان را توسعه دهیم، در برخی از روستاها می‌توان تنوع برای شوری جات با بسته‌های مختلف و متنوع ایجاد کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: از خام فروشی محصولات کشاورزی استان باید جلوگیری شود، اما متاسفانه در ایجاد کارگاه‌های کوچک در استان بعضاً سخت گیری می‌شود.

نقویان افزود: برای کارگاه‌های کوچک مجوزهای زیادی می‌خواهند و استانداردهایی را مطالبه می‌کنند که این در حال است که کارگاه‌های غیر مجاز زیر زمینی فعالت زیادی دارند.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت باید با راه اندازی کارگاه‌های کوچک موافقت و مسائل بهداشتی و موارد ضروری که دارای اهمیت هستند سخت گیری شود اما از نظر استانداردها در شاخص‌های مختلف باید به آنان فرصت داده شود.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

۳۰۰۷/‌ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.