به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه در نشست فوق العاده شورای شهر، اعضای این شورا محمدمهدی خاکشور را به عنوان سرپرست شهرداری مرکز استان انتخاب کردند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتخاب خاکشور به سرپرستی شهرداری بجنورد، با رای پنج نفر از اعضای شورا صورت گرفت.

بهمن جباری اظهار داشت: روح الله براتیان، شهردار بجنورد، پیشتر اعلام بازنشستگی و در مکاتبه ای پایان کار خود را اعلام کرده بود و بر این اساس اعضای شورای شهر نسبت به تشکیل نشست فوق العاده برای انتخاب سرپرست اقدام کردند.

وی درباره برخی اظهارنظرها در زمینه نبود وجاهت قانونی در برگزاری این نشست، گفت: امروز سه تن از اعضا، نشست را ترک کردند و این در حالی است که این افراد از ابتدا در نشست حضور داشتند و درخواست تنفس کردند اما پس از تنفس، حضور نیافتند.

انتخاب سرپرست قانونی است 

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: از نظر من، فرآیند انتخاب سرپرست شهرداری کاملا قانونی بوده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: اعضای مزبور در ابتدای نشست هم انتقاد کردند که چرا زودتر موضوع نشست اعلام نشده تا برای انتخاب سرپرست بیشتر فکر کنند و به هر حال بعد از بحث و بررسی گزینه ها اعلام شد.

جباری اظهار داشت: در میان نشست، آقای باغچقی درخواست تنفس چند دقیقه ای کرد و پس از تنفس، سه تن از اعضا شامل آقایان باغچقی، موسوی و دلیریان نشست را به اعتراض ترک کردند تا آن را از حد نصاب بیفتد.

وی گفت: با توجه به اینکه این اعضا از ابتدا در نشست حضور داشته اند و امضای آنان موجود است، می توان گفت که نشست قانونی بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: این در حالی است که رای گیری انجام شده و پنج نفر رای داده اند و موضوع صورتجلسه شده است و ترک نشست توسط برخی از اعضا، نوعی بداخلاقی تلقی می شود.

موضوع نشست باید اعلام می شد

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد که نشست مزبور را ترک کرده بود، هم در این باره گفت: امروز نشست فوق العاده شورای شهر در حالی برگزار شد که از قبل، موضوع نشست اعلام نشده بود.

سیدمحسن موسوی اظهار داشت: بر اساس آیین نامه داخلی شورای اسلامی، نشست های فوق العاده باید در صحن علنی شورا، مصوب شود اما این امر در شورا مصوب نشده بود.

وی افزود: در این نشست، موضوع بازنشستگی شهردار بجنورد مطرح شد که البته ابهاماتی در این باره مطرح است که چرا آقای براتیان باید پس از ۳۲.۵ سال فعالیت، بازنشسته شود؟ آیا این اضطرار جای پاسخ ندارد؟ اگر قرار بر ماندن براتیان بود چرا او تا ۳۵سال خدمت در شهرداری باقی نماند و اگر بنا بر رفتن براتیان بود چرا زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان مطرح شد، او از سمت خود کنارگیری نکرد؟

وی با بیان اینکه انتخاب سرپرست کنونی شهرداری هم چندان وجاهت قانونی ندارد، گفت: یکی از ایرادها به انتخاب خاکشور این است که وی نیز نیرویی در شرف بازنشستگی است.

موسوی اظهار داشت: بر اساس عرف باید معاون مالی شهرداری به عنوان سرپرست انتخاب شود اما ائتلاف شهردار مستعفی، آقای خاکشور را انتخاب کرد که از نظر من، انتخابی سیاسی و سلیقه ای است.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: معاونت خدمات شهری، حوزه ای گسترده است و خاکشور با حفظ سمت، سرپرست شهرداری شده است و این امر خدمات شهری را با مشکل و اختلال روبه رو می کند.

وی افزود: در این نشست، من به همراه دو تن از اعضای شورا، با طرح سئوال ها و اعلام اینکه این انتخاب جای ایراد دارد، نشست را ترک کردیم.

وی تصریح کرد: با ترک سه نفر و غیبت رئیس شورا، نشست از حد نصاب و رسمیت خارج شد و بنابراین انتخاب مزبور وجاهت قانونی ندارد.

موسوی گفت: اکنون باید مصوبه شورای شهر در فرمانداری بررسی و تایید شود و باید منتظر نظر فرمانداری در زمینه تایید مصوبه شورای شهر باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد  گفت: نتایج و مصوبات جلسه امروز شورا غیرقانونی است و انتظار می رود دستگاه‌های نظارتی به این ماجرا ورود داشته باشند.

فرمانداری بجنورد باید تکلیف این مصوبه شورا را روشن کند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی نیز گفت: اظهار نظر در مورد وجاهت قانونی انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد باید توسط هیات تصویب مصوبات شورای شهر در فرمانداری اعلام شود.

حمید عرب اظهار داشت: تکلیف در این زمینه باید در هیات تصویب، بررسی و مشخص شود.

وی افزود: بر اساس قانون، نشست شورا با کمتر از ۶ نفر از رسمیت خارج می شود و مصوبات رسمی نیست اما امروز هشت نفر از اعضای شورای شهر بجنورد در نشست شرکت کردند و سه نفر که گفته می شود نشست را ترک کرده اند، تا زمان رای گیری در نشست حضور داشته اند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: هیات تصویب فرمانداری، با بررسی مستندات، نتیجه را اعلام خواهد کرد.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.