رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص 11 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناورانه خراسان شمالی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، علی وحدت در نشست با شرکت های دانش بنیان با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته به استان، چندین برابر اختصاصی است که در پنج سال گذشته به استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: باید پیگیری های لازم برای راه افتادن صندوق نوآوری و شکوفایی وجود داشته باشد و همکاری های لازم از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: برای راه افتادن صندوق نوآوری و شکوفایی استان انواع کمک هارا داشته ایم و حتی برخلاف عقیده خود قبول کردیم که سهام دار این شرکت باشیم.

وحدت با تاکید براینکه 9 برابر سرمایه ای که در صندوق وجود داشته باشد کمک خواهیم کرد، اضافه کرد: هنوز این صندوق راه نیفتاده است و راه افتادن این صندوق نیز مطالبات و پیگیری های شرکت های دانش بنیان را نیاز دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: اگر در حوزه هایی عقب افتادگی وجود دارد باید از تکنیک های درست استفاده شود تا نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

به گفته وی باید شرکت های دانش بنیان به اولویت های استان بپردازند و اگر این اتفاق بیفتد و ظرفیت ها به خوبی شناخته شود به طور قطع پیشرفت خوبی حاصل خواهد شد.

وحدت عنوان کرد: اگر شرکت های دانش بنیان می خواهند پیشرفتی داشته باشند باید به حوزه های تصمیم گیری استان راه پیدا کنند و بخش دولتی نیز اگر می خواهد خوب باشد باید دخالت ها را کمتر کند.

وی با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه گری، تصریح کرد: باید سیستم مطالبه گری در استان گسترش یابد تا بتواند کمکی باشد برای ارتباط بهتر بین بخش خصوصی و بخش حاکمیتی.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: پرداخت های مرحله ای برای تسهیلات، منطق اشتباهی نیست و باید ریسک پذیری در سرمایه گذاری نیز افزایش پیدا کند.

وی با تاکید براینکه مهاجرت به شهرهای بزرگ با شرایط خاص مورد قبول است، عنوان کرد: اگر مهاجرت به شهرهای بزرگ برای پیشرفت و آموختن باشد و ارتباط با شهرهای کوچک تر حفظ شود به طور قطع مورد قبول است و موجب پیشرفت می شود.

وحدت در پایان تاکید کرد: باید مجتمع هایی برای شرکت های دانش بنیان در سطح استان وجود داشته باشد تا ارتباط بیشتری با مردم و دانشجویان صورت گیرد و توسعه شرکت های دانش بنیان را سرعت ببخشند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.