وزیر کشور گفت: ۳۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک به ایجاد تاسیسات و تجهیزات برای کنترل مناطق مرزی اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، وزیر کشور که به خراسان شمالی سفر کرده است، در فرودگاه بجنورد با اشاره به اینکه امنیت مرزهای کشور در وضعیت مطلوبی است، گفت: کنترل مرزها، تبادل با کشورهای ترکیه و عراق و همکاری های مشترک در غرب کشور به خوبی انجام می شود و این امر غرب کشور را به امن ترین مناطق کشور تبدیل کرده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به کمک شورای عالی امنیت ملی افزود: امسال ۳۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک به ایجاد تاسیسات و تجهیزات برای کنترل مناطق مرزی اختصاص یافت و هر سال ۱۰۰ میلیون دلار به ویژه در مناطق جنوب شرق کشور هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بقیه مناطق مرزی، دریایی است، گفت: شورای عالی امنیت ملی با توجه به قدرت کنترل خوب سپاه پاسداران، ماموریت ساماندهی و کنترل موضوعات کالا، ارز و مواد مخدر در مناطق دریایی را بر عهده به این نهاد گذاشت.

وی با بیان اینکه مناطق شرق کشور هم از امنیت کامل و بالایی برخوردار است، گفت: از مرزهای خراسان شمالی بازدید خواهم کرد و با مردم عشایر هم نشستی صمیمی خواهم داشت.

رحمانی فضلی افزود: برای امنیت در مناطق مرزی در تلاش هستیم تا بیشتر به صورت پدافند غیرعامل و توسعه آن باشد.

وی همچنین با بیان اینکه خراسان شمالی جزو ده استانی است که در کارگروه توسعه شرق و غرب کشور گنجانده شده است، افزود: اصلی ترین کار شورای توسعه شرق و غرب کشور و کارگروه ویژه مرزی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال، امکانات و تجهیزات است که در شش سال اخیر به صورت مطلوب انجام شده است.

رحمانی فضلی برای هماهنگی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی( بیست و سوم تیر) امروز وارد بجنورد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.