مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: 50 درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، امین فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هزارو 546 مدرسه با هفت هزار و 400 کلاس درس در استان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد 686 مدرسه با سه هزار و 684 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی با بیان اینکه 11 درصد مدارس استان نیز تخریبی هستند، بیان کرد: 160 مدرسه که شامل 801 کلاس درس می شود، تخریبی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی عنوان کرد: 39 درصد مدارس استان کاملا مستحکم هستند که شامل 700 مدرسه با دو هزار و 923 کلاس درس می شوند.

وی در رابطه با مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد که 40 میلیارد تومان اعتبار از این سفر برای مدارس استان جذب کنیم که اگر این اعتبار تخصیص پیدا کند، دو درصد از مدارس تخریبی استان کاهش پیدا می کند.

فلاح در رابطه با شرایط شهرستان های استان در مدارس تخریبی بیان کرد: بیشترین مدارس تخریبی در اسفراین با 27 درصد، بجنورد 23 درصد است و میانگین کشوری در رابطه با مدارس تخریبی 26 درصد، نیازمند مقاوم سازی 40 درصد و مدارس مستحکم نیز 40 درصد است که شرایط استان نسبت به میانگین های کشوری مورد قبول است.

به گفته وی برای نوسازی مدارس تخریبی برای هر کلاس درس 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در کل 250 میلیارد تومان اعتبار باید اختصاص پیدا کند.

  وی در رابطه با مصوبات سفر قبل هیئت دولت به استان، بیان کرد: در مصوبات گذشته مقرر شده بود که مدارس خشتی و گلی برچیده شود که تعداد مدارس نیز 42 مدرسه با 122 کلاس درس بوده است و این اعتبار به طور کامل اختصاص پیدا کرد و در استان مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد.

فلاح با تاکید براینکه تا پایان سال 98 مدارس سنگی نیز از استان برچیده می شود، افزود:   17 مدرسه با 67 کلاس درس با بنای سنگی وجود دارد که با سفر مدیرکل نوسازی مدارس کشور به استان مقرر شد اعتبار لازم نیز به استان اختصاص یابد.

به گفته وی مجموع اعتبارات سال 97 برای اداره کل نوسازی مدارس استان 58 میلیارد تومان بوده است که 41 میلیارد ملی و 17 میلیارد نیز استانی بوده است که از این اعتبار 46 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی اظهار کرد: 119 میلیارد تومان مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بوده است که 174 میلیارد تومان حتی بیشتر از مصوبات سفر تخصیص پیدا کرده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.