معاونت پیش گیری و درمان بهزیستی خراسان شمالی گفت: زنان بیشترین افرادی هستند که با خط تلفنی 09628  تماس برقرار کرده اند.

هاجر پاکدین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه شماره تلفن 09628 یک خط ملی است، افزود: تمامی افراد از تمامی نقاط می توانند با گرفتن این شماره ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم در ارتباط با حوزه اعتیاد را دریافت کنند.

وی ادامه داد: افراد می توانند با گرفتن تماس و بیان موضوع در حوزه پیش گیری و درمان از سیگار گرفته تا انواع مواد مخدر اطلاعات لازم را از مشاوران دریافت کنند.

پاکدین اظهار کرد: اغلب افرادی که با این خط تماس گرفته اند در حقیقت اشخاصی بوده اند که یک وابستگی نسبی و یا سببی با فرد معتاد داشته اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد مردانی که با این شماره تلفن تماس گرفته اند نسبت به خانم ها کمتر بوده است؟ توضیح داد: در حقیقت خانم هایی که درگیر اعتیاد می شوند زودتر از وضعیت موجود خسته شده و تمایل دارند تا سریع تر از این وضعیت خارج شوند.

پاکدین تصریح کرد: اما مردانی که درگیر اعتیاد می شوند، اعتیاد تبدیل به جزئی از زندگی وی می شود و تا زمانیکه از این معضل که مدت خیلی زیادی نیز طول می کشد، خسته نشود به دنبال ترک اعتیاد و گرفتن مشاوره های لازم نمی افتد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.