معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 223 مهدکودک در استان در حال فعالیت هستند.

علی اکبر صحرانورد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه 111مهدکودک شهری هستند، ادامه داد: 112 مهدکودک نیز روستایی هستند که نشان از برابری شرایط مهدکودک ها در سطح استان دارد.

وی بیان کرد:سال گذشته هفت هزار و 727 کودک در مهدکودک های استان حضور پیدا کردند و 10 مهدکودک نیز نسب به سال 96 افزایش پیدا کرده است.

صحرانورد همچنین به هم پوشانی ظرفیت مهدکودک ها از سوی متقاضیان نیز اشاره کرد و افزود: میزان تقاضای خانواده ها برای مهدکودک با ظرفیت مهدکودک های استان برابر است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که لزوم فرستادن کودکان به مهدکودک چیست؟ گفت: باتوجه به اینکه امروزه تک فرزندی افزایش یافته و اگر تعداد فرزندان در خانواده از یکی نیز بیشتر باشد، اختلاف سنی بین آنها زیاد است، کودکان نمی توانند درک درستی از هم سن و سالان خود پیدا کرده و این خود زمینه ساز مشکلات بزرگتری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پدر و مادرها نمی توانند تمامی مسایل موردنیاز را به فرزندان خود آموزش دهند و وجود مهدکودک ها راه حلی برای رفع این مشکل است.

معان اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی درپایان با اشاره به اینکه کودکان در مهدکودک ها کارهای گروهی و اجتماعی بودن را یاد میگیرند، افزود: وجود مهدکودک ها سبب می شود تا کودکان برای ورود به مدرسه آماده شوند و آموزش های لازم را کسب کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.