عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: در دهه کرامت موقعیت خوبی است که کارهای کریمانه افزایش پیدا کند.

دکتر قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه از اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه(س) تا 11 ذی القعده ولادت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، اضافه کرد: این دو حرم منشأ آثار و برکات مادی و معنوی زیادی برای جهان اسلام بوده است.

وی با بیان اینکه حرم امام رضا(ع) بعد از مکه و حضرت رسول اعظم سومین زیارتگاه معنوی دنیا است، عنوان کرد: حرم حضرت معصومه(س) نیز به عنوان حرم اهل بیت یاد می شود و آثار و برکات بسیار زیادی داشته و حتی حرکت انقلاب اسلامی نیز از قم بوده است.

جعفری با تاکید براینکه این دهه برای کارهای کریمانه انتخاب شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی که در کشور ایجاد شده و مشکلات معیشتی زیادی برای مردم به وجود آمده است، بهترین فرصت است تا بتوانیم دست یکدیگر را بگیریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بجنورد عنوان کرد: مشکلات موجود در کشور برخی از طرف دشمنان انقلاب اسلامی است که با عنوان تحریم ها برای کشور ایجاد کرده اند و برخی از مشکلات نیز به علت سوء مدیریت مدیران است و در این شرایط در کارهای خوب باید باهم همکاری لازم را داشته باشیم.

به گفته وی این دهه به همین دلیل است که در کارهای خوب از یکدیگر سبقت بگیریم و همین مسئله موجب می شود تا بیشتر از بقیه احساس راحتی داشته باشیم.

جعفری با تاکید براینکه انسان ها در محیط های جمعی انگیزه بیشتری برای کارهای خیر دارد، افزود: رقابت حسنه بسیار ارزشمند است و باید در مسیر درستی نیز جهت دهی شود و بازخورد مناسبی نیز داشته باشد.

به گفته وی انسان ها به جای سبقت در کسب دنیا و خوردن حق دیگران از یکدیگر سبقت بگیرند، باید در انجام کارهای خوب بایکدیگر به مسابقه بپردازند که این کار نوعی عبادت است.

عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد بجنورد اظهار کرد: امام سجاد(ع) در دوران جوانی به صورت ناشناس با کاروان های حج همراه می شدند و به زائران خدمت می کردند پس از اینکه از طرف زائران شناخته شدند، آنجا را ترک کردند و گفتند هدف خدمت رسانی به خلق خدا بوده است و حالا که شناخته شده هستم آنان به من خدمت می کنند که این مورد پسند نیست.

جعفری گفت: تنها در سجاده بودن و ذکر گفتن فایده ای ندارد بلکه باید در کنار انجام واجبات خدمت به خلق خدا را فراموش نکنیم.

وی در رابطه با انجمن خادم یاران، بیان کرد: در این انجمن همه افراد که می توانند کار خیری انجام دهند حضور دارند و هدف از این انجمن نیز این است که افراد بدانند تنها نیاز نیست که روزهایی را در حرم به زائران کمک کنند بلکه می توانند در محل کار خود نیز به خلق خدا کمک کنند.

عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد بجنورد در رابطه با تشویق یکدیگر به انجام کار خیر، عنوان کرد: باید به فضائل و خوبی ها بیشتر عمل شود تا در جامعه اثرات مثبتی بیشتری دیده شود و دهه کرامت نیز بهترین فرصت برای انجام کارهای خوب است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.