مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: به اتمام رسیدن پروژه های فرهنگی خراسان شمالی از درخواست های مردم و هنرمندان این استان در سفر پیش روی هیات دولت به استان است.

حسین فرخنده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه سه پروژه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 12 سال به طول انجامیده است، اضافه کرد: خراسان شمالی در سرانه فرهنگی نسبت به سایر استان ها سرانه بسیار پایینی دارد و تاکنون نیز برای بهره برداری از پروژه های درحال ساخت، اعتباری متناسب با حجم پروژه ها در استان اختصاص پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از سه پروژه مذکور مورد نیاز است، اضافه کرد: اگر اعتبار مورد نیاز به این پروژه ها اختصاص پیدا کند، تا پایان سال 98 این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در رابطه با پروژه های نیمه تمام استان، بیان کرد: مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های گرمه، جاجرم و فاروج مجتمع هایی هستند که هنرمندان 12 سال است منتظر افتتاح این پروژه ها هستند که پروژه های گرمه و جاجرم بخش اداری آن افتتاح شده اما آمفی تئاتر آن همچنان باقی مانده است و پروژه فاروج نیز تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرخنده با تاکید براینکه سرانه فرهنگی مرکز استان نسبت به سایر شهرستان ها پایین تر است، تصریح کرد: یکی از پروژه ها ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در بجنورد است که پایین بودن سرانه این شهرستان نشان از ضرورت این پروژه را نشان می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی در رابطه با مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد، عنوان کرد: پروژه فرهنگی و هنری بجنورد پروژه ای ملی و استانی است و برای این پروژه 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر اعتبار مورد نیاز تامین شود، تا پایان کار دولت یازدهم این پروژه را به اتمام می رسانیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین هنرمندان در مرکز استان فعالیت دارند، اظهار کرد: برخی از مراکزی که وجود دارند نیز نیازمند تجهیز و به روزرسانی هستند و کتابخانه در استان یکی از مراکز فرهنگی است که باید در این موضوع رسیدگی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: بعد از راز و جرگلان که در حال حاضر مجتمع فرهنگی هنری ندارد، بدترین شرایط مربوط به بجنورد می شود که باید برای هنرمندان این شهر فکر اساسی انجام شود.

فرخنده با بیان اینکه در 15 شهر استان فضای فرهنگی و هنری وجود دارد، اضافه کرد: مجتمع فرهنگی و هنری راز نیز ساخته می شود و در حال برای ساخت این پروژه ردیف اعتبار دریافت کرده ایم.

به گفته وی برخی از ظرفیت هایی که در استان وجود دارد باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد که موسیقی مقامی از جمله این ظرفیت ها است و باید برای این ظرفیت ها کارهای پژوهشی انجام شود و برای این هنرها رویدادهای ملی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: خراسان شمالی یکی از استان هایی است که مفاخر بزرگ زیادی داشته است و تا به امروز تمدن ساز بوده است و باید به این ظرفیت ها در سطح ملی توجه شود.

وی با تاکید براینکه در سفر گذشته رئیس جمهور به استان مصوبه ای در این حوزه نداشتیم، اضافه کرد: در برخی از شاخص ها نیازمند کمک ویژه دولت به این حوزه هستیم و یکی از این شاخص ها شاخص مطبوعات در استان است.

فرخنده تصریح کرد: پیگیری های زیادی از طریق امور استان ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و امیدواریم مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مشکلات اصلی جامعه فرهنگی و هنری استان را رفع کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.