سیدمحسن موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سکونتگاه های غیررسمی به لحاظ زیرساختی ضعیف و آسیب پذیرند و این ضعف در سیلاب اخیر خودنمایی کرد.
وی افزود: اقدامات انجام شده برای ایجاد کانال انتقال آب در شهر بجنورد بسیار محدود بوده و این محدودیت در مناطق حاشیه ای شهر و بافت فرسوده بیشتر است.
موسوی خاطرنشان کرد: سکونتگاه های غیررسمی تاسیسات فاضلاب و کانال هدایت آب سطحی ندارند و یا بسیار اندک است.
وی افزود: در بارندگی های امسال، در بسیاری از مناطق شهر با تجمع آب در بافت فرسوده مواجه شدیم که سبب رطوبت و ناپایداری بیشتر بناهای فرسوده شد.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: بحرانی ترین منطقه بجنورد در بارندگی ها، کوی جوادیه است.
موسوی افزود: عمده سکونتگاه های غیررسمی شهر بجنورد، در جنوب این شهر است و هدایت رواناب به سمت جنوب است از این رو مناطق کال پسته و ملکش در بارندگی ها در معرض تهدید قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه شهر بجنورد، 25 سکونتگاه غیررسمی دارد افزود: عمده اقدامات برای هدایت آبهای سطحی در شمال شهر انجام شده و سایر مناطق مورد غفلت واقع شده است.
وی با تاکید بر اینکه احیا و بازسازی بافت فرسوده باید سرعت بیشتری به خود بگیرد، افزود: باید صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان شود تا ساخت و ساز در این مناطق سرعت گیرد.
موسوی اظهار داشت: تا کنون هیچ مطالعه ای برای هدایت آب های سطحی بجنورد انجام نشده و شهرداری مکلف است نسبت به انتخاب مشاور و انجام مطالعات این بخش اقدام کند.
وی گفت: البته در سال های اخیر، برای هدایت آب سطحی از میدان دفاع مقدس به سمت میدان بازرگانی و مسیل های شهری کانال ایجاد شده، اما این کفایت نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر این کانال در گذشته اجرا نمی شد حجم آب بیشتری وارد هسته مرکزی شهر شده و خسارت های بیشتری به بار می آورد.
عضو شورای اسلامی بجنورد گفت: بسیاری از ساختمان های ادارات دولتی در مسیر کال ملکش ایجاد شده و این ساختمان ها همچون شهرداری و فرمانداری باید از حریم کال، دور باشد.
شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.