هادی هادی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین بارندگی های خوبی در نقاط مختلف بجنورد داشتیم به طوری که 53.1 میلی در منطقه بدرانلو، 44.2 میلی متر در روستای ارکان باریده است.
وی میزان بارندگی در شهر بجنورد را نیز 17.7 میلی متر ذکر کرد.
وی افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر جوی ناپایدار تا جمعه شب در استان است.
وی افزود: بر این اساس تا امشب وزش باد گاهی شدید، افزایش ابر، بارش باران در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و مه پیش بینی می شود.
هادی زاده با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب، گفت: در این راستا توصیه می شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود و تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از آبگرفتگی معابر در شهرهای استان معمول شود.
وی افزود: برای پنجشنبه بعدازظهر تا جمعه شب نیز بویژه جمعه بعدازظهر و شب رگبارهای پراکنده باران در پاره ای نقاط با رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: از لحاظ دمایی نیز کاهش محسوس 12-10 درجه سلسیوس دما تا صبح پنج شنبه را خواهیم داشت.
هادی زاده گفت: در این مدت کوسه شیروان با کمینه دمای 11 سردترین و اسماعیل آباد اسفراین با بیشینه دمای 32 درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بوده اند.
کمینه دمای هوای بجنورد در 24 ساعت گذشته 14 و بیشینه دما 23 بوده است.
میانگین بارش سالانه خراسان شمالی در سال های قبل 240 میلیمتر بود که امسال افزایشی حدود 2 برابری داشته است.
بارش های سیل آسای شب گذشته که تا الان نیز ادامه دارد باعث آب گرفتگی بسیاری از منازل در شهر بجنورد و وقوع سیل در بسیاری از روستاهای این شهر شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.