جواد نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس، اکنون تمام دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و فرمانداری ها در آمادگی کامل برای مقابله با خطرات احتمالی قرار دارند.
وی افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی از امشب تا پایان هفته استان را فرا می گیرد که لزوم آمادگی همه دستگاه ها را برای مدیریت بحران احتمالی می طلبد.
نظری یادآور شد: طبق پیش بینی هواشناسی، با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد از این رو از مردم انتظار می رود از اتراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
وی افزود: همچنین هماهنگی های لازم با جمعیت هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر اعضای شورای مدیریت بحران استان برای مدیریت حوادث احتمالی انجام شده است.
بر اساس پیش بینی اداره کل بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر جوی ناپایدار تا جمعه شب در استان است.
بر این اساس با ورود سامانه بارشی به استان از روز سه شنبه تا چهارشنبه شب وزش باد گاهی شدید، افزایش ابر، بارش باران در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و مه پیش بینی می شود.
بیشترین حجم بارش ها را سه شنبه شب در شمال استان بویژه منطقه رازو جرگلان و چهارشنبه برای اغلب مناطق استان بویژه مرکز و جنوب و جنوب شرق استان است.
برای پنجشنبه بعدازظهر تا جمعه شب نیز بویژه جمعه بعدازظهر و شب رگبارهای پراکنده باران در پاره ای نقاط با رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.
از لحاظ دمایی نیز کاهش محسوس 12-10 درجه سلسیوس دما از سه شنبه تا صبح پنج شنبه را خواهیم داشت.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.