هادی شیرازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر جوی ناپایدار از امشب تا جمعه شب در استان است.
وی افزود: بر این اساس برای دوشنبه شب وزش باد، بتدریج افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم داشت و با ورود سامانه بارشی به استان از روز سه شنبه تا چهارشنبه شب وزش باد گاهی شدید، افزایش ابر، بارش باران در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و مه پیش بینی می شود.
وی بیشترین حجم بارش ها را سه شنبه شب در شمال استان بویژه منطقه رازو جرگلان و چهارشنبه برای اغلب مناطق استان بویژه مرکز و جنوب و جنوب شرق استان اعلام کرد.
شیرازی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب، گفت: در این راستا توصیه می شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود و تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از آبگرفتگی معابر در شهرهای استان معمول شود.
وی افزود: برای پنجشنبه بعدازظهر تا جمعه شب نیز بویژه جمعه بعدازظهر و شب رگبارهای پراکنده باران در پاره ای نقاط با رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: از لحاظ دمایی نیز امروز گرم ترین روز هفته در استان خواهد بود و کاهش محسوس 12-10 درجه سلسیوس دما از سه شنبه تا صبح پنج شنبه را خواهیم داشت.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته کوسه با کمینه دمای هفت درجه سانتی گراد سردترین و آشخانه با بیشینه دمای 33 درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بوده است.
کمینه دمای بجنورد در این مدت 10 و بیشینه دما 29 درجه سانتی گراد بوده است.
میانگین بارش سالانه خراسان شمالی در سال های قبل 240 میلیمتر بود که امسال افزایشی حدود 2 برابری داشته است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.