به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، عصر یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: ما کاری به بخشنامه ها نداریم و معتقد هستیم عامل این صف ها و نازیبایی ها، خود ما هستیم و مکلف هستیم هر چه زودتر بساط این صف ها را برچینیم.
وی افزود: اقلام مختلف مایحتاج مردم همچون گوشت، قند و شکر برای تنظیم بازار توزیع می شود و دولت مجوز این اقلام را برای دهک های پایین داده است و قرار بوده این اجناس به دست قشر ضعیف برسد.
شجاعی با بیان اینکه این قشر دارای شناسنامه بوده و مشخص هستند، گفت: در این استان حدود 200 هزار نفر زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند و قرار بوده اقلام یارانه ای میان این اقشار توزیع شود.
وی اظهار داشت: چرا باید اقلام یارانه ای به صف برده شده و پای دلالان به این عرصه باز شود؟

*مهلت یکماهه برای اصناف بدون پروانه
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت بدون پروانه برخی صنوف گفت: از هر چهار واحد صنفی استان، یک واحد پروانه ندارد و بر این اساس، 6 هزار واحد صنفی این استان بدون پروانه فعال هستند و مالیاتی هم پرداخت نمی کنند.
شجاعی افزود: با هماهنگی دستگاه های مربوط، در یک ماه آتی باید تمام واحدهای بدون پروانه در بازار استان، پروانه دار شوند و با واحدهای صنفی بدون پروانه برخورد شود.
وی گفت: اتحادیه ها هم باید در این باره اقدام کنند.

*قطع آرد مازاد بر مصرف نانوایی ها
استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به عرضه آرد خارج از شبکه اظهار داشت: متاسفانه آرد مازاد بر مصرف استان، خارج از شبکه توزیع می شود و باید جلوی آن گرفته شود.
وی گفت: باید میزان نیاز و سهمیه آرد نانوایی های استان بررسی شده و آرد مازاد بر مصرف آنان قطع شود.
شجاعی با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر بالا بودن شمار نانوایی های استان گفت: نباید بگوییم شمار نانوایی های استان زیاد است و در این زمینه، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با بازاریابی، زمینه فروش نان را فراهم کند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.