به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی یکشنبه شب در آیین جشن گلریزان خراسان شمالی در بجنورد بر پیشگیری از ورود مددجویان به زندان ها تاکید و اظهار داشت: اگر از انجام وظایف خود غافل نشویم با این حجم سنگین زندانی در زندان ها مواجه نخواهیم شد.
وی افزود: تعدادی از افراد هم اکنون در معرض خطر اعتیاد و دیگر مسائل و آسیبهای اجتماعی و به نوعی در صف انتظار زندان هستند.
وی اظهار داشت: این افراد بعضا از سنین پایین دچار مشکلات اجتماعی و اعتیاد می شوند که اگر ما مسئولان وظایف خود را درست انجام دهیم این قشر از صف انتظار ورود به زندان خارج شده و به جمعیت سازنده جامعه تبدیل می شوند.
استاندار خراسان شمالی گفت: مسئولان باید کاری انجام دهند که از ورود به زندان ها جلوگیری شود تا این مسئولیت سنگین در جامعه ایجاد نشود.
شجاعی بر ایجاد اشتغال در زندان ها تاکید کرد و افزود: مددجویان باید در زمان تحمل حبس، کسب و کار داشته باشند و مهارتی را بیاموزند تا در زمان آزادی دچار مشکل نشوند.
وی بر حمایت خانواده های زندانیان نیز تاکید کرد و گفت: این گروه ناخواسته دچار مشکلاتی شده اند و تاوان جرم دیگری را باید بپردازند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز به آموزه های دینی در خصوص کمک به دیگران اشاره کرد و گفت: برکت احسان و نیکوکاری اقتصاد خانوار را بارور و شکوفا خواهد کرد پس در کار خیر هیچ ضرری وجود ندارد.
حجت الاسلام اسدالله جعفری بر ترویج فرهنگ آسان سازی ازدواج تاکید کرد و افزود: همه ظرفیت ها را بسیج کنید تا این امر مهم در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که بسیاری از پرونده ها با این موضوع در ارتباط است.
وی اظهار داشت: سال گذشته 622 کارگاه آموزشی برای زوجینی که در آستانه طلاق بودند برگزار شد زیرا این کلاس ها برای رفع اختلافات خانواده ها مفید است.

* رشد 24 درصدی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال گذشته در مقایسه با سال 96 در این استان ۲۴ درصد افزایش یافته است.
مجتبی محمدی اظهار داشت: پارسال ۳۰۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های این استان با کمک ستاد دیه و نیکوکاران استان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه این مددجویان افزون بر 290 میلیارد ریال بدهی داشتند اظهار داشت: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده بودند.
وی افزود: این مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به، از زندان های خراسان شمالی آزاد شدند.
وی افزود: اکنون 109 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان محبوس هستند که در ماه مبارک رمضان چشم امید به خیران و جشن گلریزان دارند.
محمدی اظهار داشت: مددجویان محبوس شده در زندان های این استان افزون بر 50 میلیارد ریال بدهی دارند که امیدوار هستیم بخشی از این میزان توسط شکات بخشیده شود.
جشن گلریزان در تمامی شهرستان های خراسان شمالی برگزار می شود.
هم اکنون حدود 2 هزار نفر در زندان های خراسان شمالی محبوس هستند.
در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.
جشن گلریزان بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در سالن اجتماعات مجتمع ایثار برگزار شد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.